Aamulehden digi- ja printtituotteet tavoittavat loistavasti pääkohderyhmät naisista ja miehistä lapsiperheisiin sekä päättäjiin. Jos iällä tai sukupuolella ei ole viestisi kannalta merkitystä, ovat ostokäyttäytymistiedot erinomainen apu: ostokäyttäytymisen perusteella suuntaat viestisi esimerkiksi laatutietoisille, palveluhakuisille pariskunnille tai luonnosta kiinnostuneelle ja suomalaisia tuotteita kuluttavalle maakuntien Manniselle.
Apua viestisi kohdentamisessa saat omalta yhteyshenkilöltäsi tai myyntipalvelustamme.
Demografia
Miehet
Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhteensä 79 % Tampereen markkina-alueen miehistä.
Lue lisää
Naiset
Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhteensä 76 % Tampereen markkina-alueen naisista.
Lue lisää
Nuoret aikuiset
Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhdessä 68 % Tampereen markkina-alueen nuorista aikuisista.
Lue lisää
Lapsiperheet
Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhteensä 75 % Tampereen markkina-alueen lapsiperheissä asuvista.
Lue lisää
Yli 55-vuotiaat
Aamulehti tavoittaa viikossa 87 % Tampereen markkina-alueella asuvista yli 55-vuotiasta.
Lue lisää
Päättäjät
Viikossa Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat Tampereen markkina-alueen päättäjistä yhteensä 87 %.
Lue lisää
Ostokäyttäytyminen
Impulsiiviset ja itsenäistyvät nuoret aikuiset
Impulsiiviset ja itsenäistyvät nuoret aikuiset ovat alle 40-vuotiaita, suuri osa vielä alle 25-vuotiaita, opiskelijoita tai vastavalmistuneita, jotka viettävät paljon aikaa ulkona ystävien kanssa.
Lue lisää
Hintahakuiset suoriutujat
Hintahakuiset suoriutujat ovat 25-40-vuotiaita, sinkkuja, pariskuntia ja lapsiperheellisiä, miehiä ja naisia, jotka asuvat kaupungissa vuokralla joko kerros- tai rivitalossa. Tässä ryhmässä korostuvat työssäkäyvien ja työttömien pienituloisten osuus.
Lue lisää
Ruuhkavuosien uraperheet
Kun on lapset, lainaa ja kaksi autoa, ei elämästä tekemistä ja rahanmenonkohteita puutu. 35-50-vuotiaiden kohtuullisesti tai hyvin toimeentulevien työntekijöiden ja toimihenkilöiden ruuhkavuodet täyttyvät perhearjesta, ruoasta, matkoista, vaatteista ja harrastuksista.
Lue lisää
Maakuntien Manniset
Kun työelämä on kääntynyt loppupuolelle tai on jo kokonaan ohi ja lapset muuttaneet omilleen, on pariskunnilla aikaa itselleen ja omille kiinnostuksen kohteilleen. Rahaa harrastamiseen ja tekemiseen on, sen käyttö on kuitenkin tarkkaan harkittua.
Lue lisää
Palvelunhakuiset pariskunnat
Hyvää ruoka, viiniä ja matkustelua. Balettia, oopperaa ja klassista musiikkia. Sisustamista, autoja, oma vene ja loma-asunto, knoppitietoja ja taideharrastus. Mitä sitä elämästä silloin puuttuu?
Lue lisää
Säästäväiset seniorit
Sitten kun ei ole enää kiire mihinkään, sitten istahdan. Ja täytän ristikon. Ja käyn teatterissa. Ja museossa ja teen retken merenrantaan ja varaan risteilyn ja ilmoittaudun työväenopiston runopiiriin. Ja lottoan lauantaisin, jos vaikka lapsenlapsille jotain tulisi – en minä itselle enää tarvitse.
Lue lisää