Kohde­ryhmät

Kohderyhmien määrittelyssä voit käyttää apunasi esimerkiksi demografioita. Aamulehti tavoittaa loistavasti pääkohderyhmät naisista ja miehistä lapsiperheisiin sekä päättäjiin. Jos iällä tai sukupuolella ei ole viestisi kannalta merkitystä, ovat ostokäyttäytymistiedot erinomainen apu: ostokäyttäytymisen perusteella suuntaat viestisi esimerkiksi laatutietoiselle ja brändejä metsästävälle Linda Laatulalle tai vaikkapa luonnosta kiinnostuneelle ja suomalaisia tuotteita kuluttavalle Sauli Säästöpurolle.

Apua viestisi kohdentamisessa saat omalta yhteyshenkilöltäsi tai myyntipalvelustamme.

Demografia

Naiset

Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhteensä 82 % Tampereen markkina-alueen naisista.

Lue lisää

Miehet

Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhteensä 82 % Tampereen markkina-alueen miehistä.

Lue lisää

Lapsiperheet

Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhteensä 83 % Tampereen markkina-alueen lapsiperheissä asuvista.

Lue lisää

Nuoret aikuiset

Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhdessä 72 % Tampereen markkina-alueen nuorista aikuisista.

Lue lisää

Päättäjät

Viikossa Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat Tampereen markkina-alueen päättäjistä yhteensä 87 %.

Lue lisää

Yli 55-vuotiaat

Aamulehti tavoittaa viikossa 88 % Tampereen markkina-alueella asuvista yli 55-vuotiasta.

Lue lisää

Osto­käyttäytyminen

Impulsiiviset ja itsenäistyvät nuoret aikuiset

Impulsiiviset ja itsenäistyvät nuoret aikuiset ovat alle 40-vuotiaita, suuri osa vielä alle 25-vuotiaita, opiskelijoita tai vastavalmistuneita, jotka viettävät paljon aikaa ulkona ystävien kanssa.

Lue lisää

Hintahakuiset suoriutujat

Hintahakuiset suoriutujat ovat 25-40-vuotiaita, sinkkuja, pariskuntia ja lapsiperheellisiä, miehiä ja naisia, jotka asuvat kaupungissa vuokralla joko kerros- tai rivitalossa. Tässä ryhmässä korostuvat työssäkäyvien ja työttömien pienituloisten osuus.

Lue lisää

Ruuhkavuosien uraperheet

Kun on lapset, lainaa ja kaksi autoa, ei elämästä tekemistä ja rahanmenonkohteita puutu. 35-50-vuotiaiden kohtuullisesti tai hyvin toimeentulevien työntekijöiden ja toimihenkilöiden ruuhkavuodet täyttyvät perhearjesta, ruoasta, matkoista, vaatteista ja harrastuksista.

Lue lisää

Maakuntien Manniset

Kun työelämä on kääntynyt loppupuolelle tai on jo kokonaan ohi ja lapset muuttaneet omilleen, on pariskunnilla aikaa itselleen ja omille kiinnostuksen kohteilleen. Rahaa harrastamiseen ja tekemiseen on, sen käyttö on kuitenkin tarkkaan harkittua.

Lue lisää

Palvelunhakuiset pariskunnat

Hyvää ruoka, viiniä ja matkustelua. Balettia, oopperaa ja klassista musiikkia. Sisustamista, autoja, oma vene ja loma-asunto, knoppitietoja ja taideharrastus. Mitä sitä elämästä silloin puuttuu?

Lue lisää

Säästäväiset seniorit

Sitten kun ei ole enää kiire mihinkään, sitten istahdan. Ja täytän ristikon. Ja käyn teatterissa. Ja museossa ja teen retken merenrantaan ja varaan risteilyn ja ilmoittaudun työväenopiston runopiiriin. Ja lottoan lauantaisin, jos vaikka lapsenlapsille jotain tulisi – en minä itselle enää tarvitse.

Lue lisää