Case Kuntokauppa.fi – Myynti kasvuun monikanavaisella etusivulla

Menestysresepti

Yritys: Suomen Kuntokauppa, Kuntokauppa.fi-verkkokauppa ja myymälä Tampereella
Toiminta: Laaja valikoima kuntolaitteita ja yli 1 500 muuta tuotetta kuntoiluun: juoksumatot, kuntopyörät, soutulaitteet, voimaharjoittelu, jumppa, fitness ja kehonhuolto.

Haastattelussa: toimitusjohtaja Matias Kukkonen
Mainonnan tavoite: Kysynnän kasvattaminen verkkokaupassa ja myymälässä
Mainonnan ainekset: Monikanavainen etusivu Aamulehdessä, ison pinnan printtimainonta Aamulehdessä ja Morossa sekä kanta-asiakasetu Aamulehden tilaajille
Tulokset: Selkeät myyntipiikit verkkokaupassa. Myymälässä asiakkaita jonoksi asti. Mainonnan kärkituote hulavanne myytiin loppuun ja muiden tuotteiden myynnissä myös positiivisia tuloksia.

Matiaksen vinkit markkinointiin:
Kerää dataa ja hyödynnä sitä rohkeasti. Kun jokin toimii, skaalaa markkinointia isommaksi niin paljon kuin pystyt. Silloin pitää takoa, kun rauta on kuumaa.

Kuntokauppa.fi-verkkokaupan ja Tampereen myymälän valikoimaan kuuluu yli 1 500 kuntoilutarviketta ja -laitetta. Kesällä 2019 hittituotteeksi nousseen hulavanteen sekä muun valikoiman myyntiä haluttiin vauhdittaa entisestään, jolloin vahvan digitaalisen näkyvyyden rinnalla mainonnassa kokeiltiin printtimainontaa jonoa muodostanein tuloksin.

Tavoitteena kysynnän luominen

Ennestään vahva hakukone- ja sosiaalisen median näkyvyys ovat vastanneet hyvin Kuntokaupan olemassa olevaan kysyntään. Yritys kaipasi markkinointitoimenpiteiden rinnalle työkalua, jolla saataisiin kasvatettua tunnettuutta aiempaa laajemmin ja luotua uutta kysyntää sekä verkkokauppaan että kivijalkaliikkeeseen.

Monikanavaisella etusivulla Pirkanmaa haltuun

Laajan alueellisen näkyvyyden takaamiseksi mainosratkaisuksi valikoitui Aamulehden monikanavainen etusivu, joka sisältää etusivun mainoksen painetussa lehdessä sekä digitaalisen etusivun Aamulehden digitaalisissa kanavissa mahdollistaen yli 300 000 kontaktia yhden päivän aikana.

Lisäksi Kuntokauppa kaappasi lukijoiden huomion ison pinnan mainoksilla kaupunkilehti Morossa. Yritys tarjosi Aamulehden tilaajille myös kanta-asiakasedun loka-marraskuussa, jolloin Aamulehden kanta-asiakaskortilla sai lunastettua hulavanteen erikoishintaan.

Kysynnän kasvu sai nettikaupan ja kivijalan myynnin nousuun

Mainonnan vaikutus näkyi piikkeinä Kuntokaupan suorassa ja hakukoneiden kautta tulevassa liikenteessä. Kampanjat tavoittivat halutun yli 40-vuotiaiden kohderyhmän ja digietusivulla saatiin hyvin ohjattua kohderyhmää verkkokauppaan (CTR 2,32%).

Kampanja-ajankohtina sekä verkkokaupan että myymälän myynti nousi selvästi. Mainonnan kärkituote hulavanne myytiin loppuun ja muissakin tuotteissa saatiin aikaan positiivisia tuloksia. Ensimmäinen Aamulehden kampanja toi peräti 1000 tilausta ja 40 000 euron myynnin. Pirkanmaalaiset ovat löytäneet myymälän, jonne on ollut ensimmäistä kertaa tunkua jonoksi asti.

”Olemme saaneet mainonnan työkalupakkiin huomattavasti lisää arsenaalia. Pitkällä tähtäimellä printtimainonta on ollut meille hyvä valinta ja se mahdollistaa kysynnän luomisen jatkossakin. Hulavannetrendi on alkanut jo hiipua, mutta meillä on laaja valikoima juoksumattoja, kuntopyöriä, crosstrainereita ja muita kuntolaitteita, joiden myynti on vahvassa kasvussa. Seuraava trendituote voisi olla sähköpyörät, joiden myyntiin tulemme panostamaan vahvasti kevään aikana.

Paikallisena toimijana haluamme tuoda esille Tampereen myymälää, jossa on saatavilla Pirkanmaan laajin valikoima kuntolaitteita ja kuntoilutarvikkeita. Tulemme myös jatkossa mainostamaan Kuntokauppa.fi-verkkokauppaa ja Tampereen myymälää Aamulehden kanavissa.”

Matias Kukkonen, toimitusjohtaja, Suomen Kuntokauppa

Sinullekin menestystarina? Ota yhteyttä!

  • Kaspar Lastikka
  • Myyntipäällikkö
  • 050 329 6457