Case Tammer Brands – historiallinen myyntiennätys digimainonnalla

Tammer Brandsin monikanavaisen markkinoinnin pääpaino on ollut vahvasti printtimainonnassa. Vuoden 2019 aikana mainospanostuksia on suunnattu vahvasti myös Alman digitaalisiin kanaviin, mikä on näkynyt ilahduttavasti liikevaihdossa.

Digimainonta uutissivustoilla tavoitti lomalaiset Pirkanmaalla

Ensimmäisen kerran Aamulehden ja Alman digikanavia testattiin Tammer Brandsin Nekalan Outlet-myymälän kesän alennuskampanjassa.  Mainonnalla haluttiin tavoittaa lomalaiset ja Pirkanmaalle suuntaavat turistit, jotka apukuskin paikalla lukevat uutisia ja katselevat mitä tekemistä Tampereella olisi tarjolla.

Mainosratkaisuksi valittiin ison pinnan digikokosivu, joka näkyi Aamulehden uutissivustolla, sekä Alma-verkostossa aluekohdennettuna Pirkanmaalle. Alma-verkostoon kuuluvat mm. Iltalehden ja Kauppalehden sivustot. Kohderyhmä saatiin kiinni ja kokemukset olivat erinomaiset. Ihmiset löysivät myymälään ympäri Suomea.

Viisinkertainen myynti Black Fridayssa

Hyvien kokemusten pohjalta digimainonta on ollut mukana myös loppuvuoden 2019 kampanjoissa. Merkittävään rooliin se nostettiin marraskuun Black Friday -kampanjassa. Printtimainonnan osuus pidettiin vastaavana kuin edellisenä vuonna ja digi tuotiin mukaan lisäämään tehoa ja tavoittamaan uutta kohderyhmää. Black Friday -viikolla tarjouksia mainostettiin näyttävällä digikokosivun mainoksella viiden päivän ajan ennen perjantain pääpäivää.

”Teimme historiamme kirkkaimman myyntiennätyksen Black Fridayna. Myynnillinen nousu oli aikalailla viisinkertainen edellisvuoteen verrattuna. Myymälä oli kolme päivää piripintaan täynnä ihmisiä. Kaikki kassat olivat käytössä koko ajan ja pyrimme pitämään jonot inhimillisinä. Hirveästi ei olisi pystytty myymään enemmän kuin aukioloja jatkamalla. Paikallinen Aamulehti ja valtakunnallinen Alma-verkosto ovat meille hyvä yhdistelmä ja teemme jatkossakin testauksia eri digituotteissa – printin merkitystä unohtamatta.”

Jarno Lias
myymäläpäällikkö
Tammer Brands

Menestysresepti

Yritys: Tammer Brands
Bränditalo, jonka tuotesarjoja ovat mm. Maku Kitchen Life, Rento -saunatarvikkeet, Fanny K lifestyle -tuotteet ja Mustang-grillaustuotteet

Haastattelussa: myymäläpäällikkö Jarno Lias

Markkinoinnin ainekset: Monikanavaista markkinointia, jossa pääpaino printissä. Diginäkyvyys Aamulehden ja Alman digikanavissa tuotu mukaan vuoden aikana entistä laajemman kohdeyleisön tavoittamiseksi.

Tulokset: Digimainonta on tuonut tehoa tavoittaen uutta kohderyhmää. Muun muassa Black Friday -kampanjassa tehtiin myyntiennätys jopa viisinkertaisella myynnillä edelliseen vuoteen verrattuna.

Jarnon vinkit markkinointiin: Markkinoinnin ja kohderyhmien pirstaloituessa ei kannata jäädä vanhaan kiinni vaan rohkeasti kokeilla erilaisia vaihtoehtoja.

Kaipaatko ideoita digimainontaan? Jutellaan lisää!

  • Seija Heikkinen
  • Myyntipäällikkö
  • 050 505 8287