Monikanavainen etusivu vauhditti Halosen Hintahaloo-kampanjan ennätyksellisiin tuloksiin

Menestysresepti

Yritys: Halonen
Ideaparkin ja Ratinan myymälät

Markkinoinnin ainekset: Hintahaloo-kampanjan markkinointi: Monikanavaisessa mediapaletissa oli ensimmäistä kertaa mukana Aamulehden monikanavainen etusivu.

Tavoite: Tuloksellinen kampanjamyynti niin kivajalkaliikkeissä kuin verkkokaupassakin.

Tulokset: Ratinan myymälä teki myyntiennätyksensä, Ideaparkin myymälälle erittäin kova kasvu edellisvuoteen verrattuna. Runsaasti verkkokauppa-asiakkaita Pirkanmaalta.

Halosen Hintahaloo-kampanja on kaksi kertaa vuodessa järjestettävä myyntitempaus, joka on houkutellut asiakkaita ostoksille jo 15 vuoden ajan. Syksyn 2019 Hintahaloo-kampanjassa lisättiin Pirkanmaan mediapalettiin ensimmäistä kertaa Aamulehden monikanavainen etusivu ennätyksellisin myyntituloksin.

Tavoitteena onnistunut kampanjamyynti ja laajan kohderyhmän tavoittaminen

Hintahaloo-kampanjan kohderyhmä on laaja tarjoustuotteiden ulottuessa lastenmuodista senioreihin. Tavoittavuuden takaamiseksi mainonnassa hyödynnetään kattavaa mediapalettia sisältäen sanomalehtimainonnan myymäläpaikkakunnilla, valtakunnallisen televisiomainonnan sekä display- ja videomainonnan verkossa.

Hintahaloon avajaispäivästä haluttiin Pirkanmaalla näyttävä ja huomiota herättävä. Tätä tukeakseen Halonen päätti kokeilla Aamulehden monikanavaisen etusivun vaikutusta. Monikanavainen etusivu sisältää sekä Aamulehden etusivun painetussa lehdessä että digitaalisen etusivun Aamulehden digitaalisissa kanavissa mahdollistaen yli 300 000 kontaktia yhden päivän aikana. Digitaalinen etusivu toimi ohjauksena Halosen verkkokauppaan Hintahaloo-kampanjasivulle.

Tuloksena myyntiennätys

Hintahaloon mediapaletti on pidetty vuodesta toiseen samanlaisena pieniä variaatioita tehden. Kampanjan tuloksia on näin voitu verrata edellisvuoteen, kuten myös mainonnassa tehtyjen painotuserojen vaikutusta. Halosen Ratinan myymälä teki syksyn Hintahaloo-kampanjassa myyntiennätyksensä ja myös Ideaparkin myynnin kasvu oli huikea. Verkkokaupan puolella saatiin paljon pirkanmaalaisia asiakkaita.

Aamulehden monikanavaisella etusivulla oli markkinointipäällikkö Päivi Halosen mukaan merkittävä vaikutus kampanjan tuloksiin.

”Hintahaloo meni tosi hyvin Pirkanmaalla tänä syksynä. Ratinan myymälä teki myyntiennätyksensä kasvattaen prosentuaalisesti eniten myyntiä kaikista myymälöistämme. Myös Ideaparkin myymälän tulos oli tosi kova myynnin kasvaessa reippaasti verrattuna edelliseen sesonkiin. Mediapalettimme oli Tampereella sama kuin edellisenä vuonna Aamulehden etusivua lukuun ottamatta, joten etusivulla on ollut iso rooli tässä onnistumisessa. Monikanavainen etusivu on kattava ratkaisu, joka palvelee sekä kivijalkaa että verkkokauppaa.”

Päivi Halonen, markkinointipäällikkö, Halonen

Etusivulla saatiin niin hyvä teho ja boostaus aikaan, että Halonen pitää ratkaisua hyvänä optiona jatkossa myös brändimainonnalle.

Lähde: TNS Atlas 2018

Tehdäänkö teistäkin etusivun juttu? Ole rohkeasti yhteydessä!

  • Seija Heikkinen
  • Myyntipäällikkö
  • 050 505 8287

Monikanavainen etusivu

Monikanavaisella etusivulla otat Tampereen markkina-alueen haltuun päivässä – näyttävästi ja brändisi arvoisesti.

Lue lisää