Hopealinjojen ennakkomyynti käynnistyi vauhdikkaasti Aamulehden kanta-asiakaseduilla

Hopealinjat mainonnan menestystarina

Menestysresepti

Menestyjä: Hopealinjat

Haastattelussa: Samuli Pihlaja, myynti- ja markkinointijohtaja

Markkinoinnin ainekset:

Aamulehden kanta-asiakkaille tarjotut etuhintaiset laivaliput Virtain kierrokselle ja Viikinsaaren laivamatkalle. Kanta-asiakasedut julkaistaan Aamulehdessä kahdesti etukuukauden aikana sekä ne ovat koko kuukauden ajan nähtävissä Aamulehti.fissä, Aamulehden uutissovelluksessa ja Aamulehden asiakaspalvelusivustolla.

Tavoite:

Tehostaa kesäkauden ennakkomyyntiä. Brändimielikuvan luominen ja kuluttajien mieliin jääminen jo hyvissä ajoin ennen kesää.

Tulokset:

Molempia etuhintaisia laivamatkalippuja meni kymmenittäin kaupaksi. Kampanjasta saatua dataa voidaan hyödyntää markkinoinnissa jatkossa.

Hopealinjat haastaa kaikki tamperelaiset käymään Viikinsaaressa ainakin kerran kesässä. Laivamatkojen ennakkomyynti tavoitteen toteuttamiseksi on aloitettu jo alkuvuoden talvipakkasilla. Kanta-asiakasyhteistyö Aamulehden kanssa on tuonut vipinää lipunmyyntiin:

– Aamulehden kanta-asiakkaille tarjottuja ennakkolippuja Viikinsaaren laivamatkalle myytiin jo ensimmäisen viikon aikana lähes 100 kappaletta. Ihmiset on saatu liikkeelle ja kyselyjä on tullut myös sähköpostitse ja puhelimitse, kertoo Hopealinjojen myynti- ja markkinointijohtaja Samuli Pihlaja.

Aamulehden kanta-asiakkaat voivat ostaa etuhintaisia lippuja Hopealinjojen verkkokaupasta maaliskuun ajan. Viikinsaaren laivamatkaedun lisäksi kanta-asiakkaille tarjottiin helmikuussa etuhintaisia lippuja 110 vuotta täyttävän Tarjanne-laivan Virtain kierrokselle.

– Myös Virtain kierrokselle on myyty kymmeniä ennakkolippuja. On tosi hienoa, että ihmiset ovat tehneet -20 asteen pakkasilla varauksia ensi kesälle. Sesonkialalla kelit vaikuttavat vahvasti lipunmyyntiin. Luonnollisesti asiakkaat pohtivat paistaako aurinko vai sataako vettä. Laivoissa on kuitenkin sisätilat sekä maukas ruoka säästä riippumatta ja joskus pieni keli tuo jopa enemmän tunnelmaa kuin polttava helle.

Hopealinjat mainonnan menestystarina: Viikinsaari

Brändinäkyvyyttä ja vertailutietoa

Kanta-asiakasyhteistyö on tuonut Hopealinjat kuluttajien mieliin jo hyvissä ajoin ennen kesää ja tarjonnut vertailutietoa tulevassa markkinoinnissa hyödynnettäväksi.

– Olemme saaneet Hopealinjoille arvokasta brändinäkyvyyttä. Olemme jo nyt monien mielissä kesää varten. Saamme tästä myös arvokasta dataa ensi vuoden ennakkomyyntiä ajatellen. Voimme järkiperustein miettiä alennusta, ajankohtaa ja muita tekijöitä markkinoinnin kehittämiseksi edelleen.

Aamulehden kuukausittaiset kanta-asiakasedut ovat kuukauden ajan nähtävissä Aamulehden sovelluksessa, Aamulehti.fi-verkkosivustolla ja ne julkaistaan painetussa Aamulehdessä kahdesti etukuukauden aikana.

– Suosittelemme ilman muuta Aamulehden kanta-asiakasetuja, sillä ne ovat tuoneet meille näkyvyyttä ja sesonkitoimijalle ennen kaikkea arvokasta ennakkomyyntiä. Hieno homma, että tämä on onnistunut ja jatkamme mielellämme vastaavaa yhteistyötä tulevaisuudessa.

Kiinnostuitko kanta-asiakasyhteistyöstä? Ota rohkeasti yhteyttä!

  • Anssi Lamminpää
  • Myyntipäällikkö
  • 010 665 3145