Huom! sai itsepalvelutyökalusta avun pienjakeluiden tilaamiseen: ”Kun mainonta on vaivatonta, sitä toteuttaa mielellään enemmän”

Pirkanmaan Laatuvälitys Oy tunnetaan asiakkaiden keskuudessa paremmin nimellä Huom!. Itsenäisesti toimivien kiinteistönvälittäjien ketju tekee valtakunnallisen brändimainonnan lisäksi välittäjävetoista, rajattua laatikkojakelua mainostaakseen lähialueella myytäväksi tulleita kohteita tai kertoakseen naapurustossa juuri myydystä kohteesta, jonka jäljiltä on jäänyt lähiseudusta kiinnostuneita asiakkaita. Laputus, niin kuin kohdennettua paikallisjakelua Huom!:ssa kutsutaan, on todettu tehokkaaksi keinoksi tavoittaa potentiaaliset ostaja- ja myyjäasiakkaat.

Keväällä 2017 Pirkanmaan Laatuvälitys aloitti Alma Manun itsepalvelutyökalun käytön kohdennetun jakelun tilaamisessa. Huom!:n projektipäällikkö Mira Malm ostaa alueellisen laatikkojakelun uuden nettityökalun kautta nopeasti ja itsenäisesti muutamalla hiiren klikkauksella:

– Meillä on valmiit, erikseen tilatut painotuotteet, joille ostetaan tietyn, tarkkaan rajatun alueen jakelua räätälöidysti erilaisiin tilanteisiin useampia kertoja kuukaudessa. Käyttäjäystävällisen ohjelman automatiikka on todella toimiva, se tarjoaa usein heti suoraan meille sopivan jakoalueen annettujen hakuehtojen mukaisesti. Pienimmillään kohdemainosten jakelumäärät eri välittäjillä ovat 200-300 kpl, suurimmillaankin alle 2 000 kpl, joten jakelualueet vaihtelevat muutamista kadunpätkistä kaupunginosiin tai kaupunginosayhdistelmiin.

Kiinteistönvälittäjät ovat käyttäneet kohdennettua jakelua markkinointikeinonaan jo kauan, mutta Alma Manun nettipalvelun avulla tilaus onnistuu enstistä yksinkertaisemmin. Itsenäisesti käytettävän nettipalvelun avulla välittäjä näkee suunnitellusta jakelusta suoraan kaiken tarvittavan: hinnan, aineiston toimitus- ja jakoaikataulut, jakelumäärän ja jakoalueen tai -aluevaihtoehdot. Pienen mainosjakelun toteuttamiseen ei tarvita enää monen päivän epämääräistä puhelin- ja sähköpostirumbaa.

Jakelun tilaamisen helppous on lisännyt kohdennetun jakelun käyttöä markkinointikanavana. Välittäjät, jotka käyttävät työaikansa mielellään aivan muuhun kuin paperi- ja toimistotyöhön, suosivat mainonnassaan helppoja ratkaisuita, sellaisia, jotka voidaan tarvittaessa toteuttaa nopeallakin aikataululla.

Malm kiittelee nettipalvelun helppoutta, nopeutta, ketteryyttä ja luotettavuutta erilaisissa tilanteissa:

– Se, että mainos jaetaan varhaisjakeluna Aamulehden välissä, tuo palvelulle erityisen lisäarvon entisiin vaihtoehtoihin verrattuna.

Kohdennetun jakelun vaikutuksia brändin tunnettuudelle tai yksittäisen välittäjän kohdemyynnille ei ole mitattu, mutta Malm on vakuuttunut, ettei sitä käytettäisi ellei sen uskottaisi toimivan. Oletko myymässä tältä alueelta -mainokset ovat tuttuja monille omakoti- ja rivitaloasujille. Kohdennetun jakelun tärkeys on aina ymmärretty, mutta nyt helppous on tehnyt siitä käytetymmän.

– Laputuksella, samaan tapaan kuin muullakin markkinoinnilla, on pitkäaikaisvaikutuksia, jonka arvoa on vaikea laskea. Vaikka jakohetkessä ei uutta kotia oltaisikaan etsimässä tai vanhaa myymässä, jäävät välittäjän nimi ja kasvot muistiin ja häneen otetaan yhteyttä kun tilanne tulevaisuudessa muuttuu.

 

Aamulehden myyntipäällikkö Mikko Tiala tietää, mistä Mira Malm puhuu. Asiakkaat, jotka ovat tehneet tunnukset tänä vuonna käyttöön otettuun Alma Manun itsepalvelutyökaluun, ovat poikkeuksetta olleet erittäin tyytyväisiä palveluun. Tilauksen teon helppous on yllättänyt uudet käyttäjät, siitä Tiala on saanut spontaania kiitosta niin isoilta kuin pieniltäkin yrittäjiltä:

– Vain pari klikkausta, niin jakelualue ja -päivä on valittu ja tilaus tehty. Kiinteistönvälittäjien lisäksi kohdennettua jakelua potentiaalisten asiakkaiden tavoittelemiseen käyttävät menestyksellisesti mm. rakennusliikkeet sekä pienet ruokakaupat, pizzeriat ja grillit.

Jakelun tilaamisen helppous on lisännyt laputuksen käyttöä markkinointikanavana. Välittäjät, jotka käyttävät työaikansa mielellään aivan muuhun kuin paperi- ja toimistotyöhön, suosivat mainonnassaan helppoja ratkaisuita, sellaisia, jotka voidaan tarvittaessa toteuttaa nopeallakin aikataululla.

Kiinnostuitko?

Lisätietoa Alma Manun itsepalvelutyökalusta saat mainosmyynnistämme:

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksia: