Hammasklinikka Kruunun uusista asiakkaista 40% tulee Aamulehden mainosten perusteella

Implanttihoitoihin, esteettiseen hammashoitoon sekä proteettiseen korjaavaan hoitoon erikoistuneen perheyrityksen markkinointi ei ole hakuammuntaa. Hammasklinikka Kruunun Rauni ja Hermanni Kalliala suunnittelevat mainosvuotensa yhteistyössä mainostoimiston kanssa ja seuraavat kuinka erilaiset markkinointitoimenpiteet toimivat. Aamulehdessä Hammasklinikka Kruunu on tehnyt säännöllistä mainontaa vuodesta 2016 lähtien kokeillen ja yhdistellen erilaisia mainosmuotoja sekä painetussa lehdessä että Aamulehti.fi:ssä myös sisältömarkkinoinnin keinoin. Uusien asiakkaiden määrä on kasvanut tasaisesti sinä aikana. Hermanni Kalliala kiitteleekin Aamulehden myyntipäällikkö Krista Engströmiä sinnikkyydestä suositella painetun lehden rinnalle digimainontaa:

– Vähän vanhanaikaisesti olen luottanut enemmän printin kuin digin voimaan. Onneksi Krista ja mainostoimiston väki ovat saaneet käännettyä pääni ja osoittaneet, että digimainonta oikeasti toimii. Yhdistelmänä nuo kaksi kanavaa ovat ohittamattomat.

Maaliskuussa 2017 Hammasklinikka Kruunu kutsui potentiaalisia asiakkaita Implanttipäiville toimipisteeseensä Commercen taloon Tampereen Keskustorin kupeeseen. Implanttipäivien mainonnassa asiakasta kehotettiin lukemaan asiasta lisää yrityksen nettisivuilta ja varaamaan aika maksuttomaan arviokäyntiin tapahtuman yhteydessä. Kampanjalle asetetut tavoitteet uuden, nopean implanttitekniikan kiinnostavuuden ja klinikan tunnettuuden lisääntymisen suhteen täyttyivät.

– Meillä oli kiireiset kaksi päivää. Ihmiset saatiin liikkeelle laajasti ympäri Pirkanmaan, myös kaupunkialueen ulkopuolelta. Tämän vuotisessa kampanjassa hoitokartoitukset tehtiin ennakkoajanvarauksilla. Kartoituksessa käyneistä potilaista reilu kolmannes varasi hoidon.

Yli 20 vuoden kokemuksen omaavat hammaslääkärit tietävät, miten uudet hoitomuodot ovat ihmisille hankalia lähestyä, vaikka ne toisivatkin helpotuksen arkeen. Jos hampaita puuttuu, elämä hankaloituu. Silti tietoa hammasimplanttien asentamisesta haetaan huonosti. Hammasklinikka Kruunun Implanttipäivillä halutaan madaltaa kynnystä tutustua aiheeseen. Kallialat esiintyvät mainoksissa rohkeasti omilla kasvoillaan.

Tärkeimmän kampanjan onnistumiseen vaikuttaneen tekijän Kallialat listaavat yhdestä suusta:

– Ajoitus, se, että markkinointi aloitettiin hyvissä ajoin. Meillä on informatiiviset nettisivut, joista asiakkaat saavat tietoa erilaisista hoidoista. Digi- ja printtimainokset ohjasivat lukemaan lisää sieltä. Ihmiset ehtivät tutustua asiaan etukäteen ja harkita ajatusta rauhassa itsekseen. Tänä vuonna implanttipäivien kävijät olivat jo tullessaan paremmin tietoisia siitä mistä hoidossa on kyse.

– Lisätietolinkin sekä ennakkoajanvarauksen ansiosta tapahtuman organisointi oli helpompaa. Erikoisetu mainoksessa lisäsi kiinnostusta. Implanttihoidoissa suuri osa hinnasta on tarvikkeita ja tekniikkaa. Alennuksen antaminen oli mahdollista, kun yhteistyökumppanit olivat mukana Implanttipäivässä. Implanttipäivän jälkeen Pirkanmaan Parhaaksi -lehdessä julkaistiin Hammasklinikka Kruunun sisältömarkkinointiartikkeli ”Kiinteillä hampailla ruokakin maistuu paremmalta”. Artikkeli oli jatkoa Implanttipäivien viestille uuden ja nopean hoitomuodon tunnetuksi tekemisessä. Aamulehden verkossa artikkeli keräsi neljässä päivässä yli 4 000 lukukertaa.

 

Menestyjä: Hammasklinikka Kruunu

Haastattelussa: Yrittäjäpari, hammaslääkärit Rauni ja Hermanni Kalliala

Toiminta: Implanttihoitoihin, esteettiseen hammashoitoon sekä proteettiseen korjaavaan hoitoon erikoistunut perheyritys

Mainonnan ainekset: Kampanjamainonta painetussa Aamulehdessä ja Aamulehden verkossa sekä sisältömarkkinointiartikkeli Pirkanmaan Parhaaksi -lehdessä.

Tavoitteet: Luoda kiinnostusta uutta tekniikkaa kohtaan, vahvistaa asiantuntija-osaaja-roolia ja saada tunnettuutta klinikalle.

Tulokset: Mainonta Aamulehdessä on kasvattanut uusien asiakkaiden määrää tasaisesti. 40% uusista asiakkaista on saanut tiedon klinikasta Aamulehdessä olleista mainoksista.

Kallialoiden vinkki markkinointiin: “Erilaisten mainosmuotojen yhdisteleminen ja ajoitus, kampanjan kannalta ajoissa liikkeellä oleminen”.

http://www.kruunu.net

”Hermannin ja Raunin kanssa yhteistyö toimii. He kommunikoivat selkeästi ja avoimesti, markkinoinnin tarpeet ja tavoitteet on tiedossa hyvissä ajoin. Suunnitelmallisuuteen perustuva toiminta mahdollistaa luovan ideoinnin ja uusienkin ratkaisujen läpiviennin. Myös keskusteluyhteys mainostoimiston kanssa toimii. Tässä on mielestäni tehty erityisen hyvää ’kolmikantayhteistyötä’ asiakkaan hyväksi!”.

Krista Engström, Aamulehden myyntipäällikkö