Kuukauden mainoskampanja Aamulehdessä kasvatti housumyyntiä Momentissa 40 %

Sopivien housujen ostaminen on helppoa, kun apuna on ammattitaitoinen myyjä. Tämän ajatuksen pohjalta Aamulehti ja tamperelainen vaateliike Moment kehittivät mainoskampanjan, jonka ansiosta Momentin housumyynti ponkaisi kasvuun.

Kuukauden kestäneen housukampanjan aikana liike mainosti Aamulehdessä, Aamulehti.fissä ja mobiiliversiossa. Momentin yrittäjän Niina Ojalan mukaan mainonnassa keskityttiin farkkuihin ja muihin housuihin, koska niiden ostaminen voi olla asiakkaiden mielestä hankalaa.

– Halusimme kertoa, että meiltä saa erinomaista palvelua ja valikoimassamme on laadukkaita housuja naisille ja miehille. Olemme jo ennestään tunnettu housumyyjä Pirkanmaalla ja olemme asettaneet tavoitteeksemme vahvistaa jalansijaamme markkinassa, kertoo Ojala.

–  Kampanjoista saatava hyöty jatkuu pitkään. Kaikki asiakkaat eivät välttämättä heti tule liikkeeseen, mutta jäämme heidän mieleensä. Kun asiakas tarvitsee housuja, hän tietää saavansa meiltä palvelua.

Aamulehti tavoittaa kohderyhmän

Kampanjan ansiosta Momentin housumyynti oli helmikuussa euroina mitattuna 40 prosenttia suurempi kuin vastaavana aikana viime vuonna. Niina Ojala arvioi, että kampanjan menestys perustui selkeisiin mainoksiin, joissa esiteltiin tunnettuja brändejä. Aamulehden tekemän tutkimuksen mukaan housumainosten huomioarvo oli hyvä.

– Olemme mainostaneet Aamulehdessä säännöllisesti samalla paikalla jo 1,5 vuotta. Kuluttajat ovat selvästi oppineet tunnistamaan mainoksemme, sanoo Ojala.

Koskikeskuksessa sijaitsevan Momentin asiakaskunta koostuu pääasiassa yli 30-vuotiaista naisista ja miehistä. Ojala on tyytyväinen siihen, miten hyvin yritys tavoittaa kohderyhmänsä Aamulehden kautta.

– Printtilehdellä on edelleen vahva lukijakunta ja olemme todenneet, että lehtimainoksilla saamme hyviä tuloksia. Pelkkä printti ei kuitenkaan enää riittäisi. On houkuttelevaa, että Aamulehti voi tarjota kokonaisuuden, johon kuuluu myös verkko- ja mobiilimainontaa.

Myyntineuvottelijat aktiivisia

Yrittäjä kiittelee Aamulehden myyntineuvottelijoita sujuvasta yhteistyöstä. Hän on iloinen siitä, että Aamulehden edustajat saapuvat tapaamisiin valmiiden ehdotusten kanssa mutta ovat myös valmiita ideoimaan vapaasti yhdessä asiakkaan kanssa.

– Myyntineuvottelijat ovat erittäin aktiivisia, iloisia ja innovatiivisia. He pyrkivät jatkuvasti keksimään uusia tapoja tehdä markkinointia. Myyntitiimissä nähdään vaivaa ja räätälöidään markkinointia kullekin asiakkaalle. Siellä mietitään, mitä asiat tarkoittaisivat meidän kohdallamme, Niina Ojala kehuu.

 

Menestysresepti

Menestyjä: Moment

Haastattelussa: Yrittäjä Niina Ojala

Toiminta: Eurooppalaisiin vahvoihin merkkeihin keskittyvä vaateliike, jonka valikoimassa on sekä naisten- että miestenvaatteita. Perheyritys myy laadukkaita merkkivaatteita jo kolmannessa polvessa.

Mainonnan ainekset: Mainostaa säännöllisesti Aamulehden sääsivulla. Helmikuussa kuukauden mittainen housukampanja, jonka aikana mainoksia Aamulehdessä, Aamulehti.fissä ja mobiiliversiossa.

Tavoitteet: Kertoa myyjien asiantuntemuksesta ja palvelun laadukkuudesta sekä parantaa jalansijaa markkinassa.

Tulokset: Kampanjan aikana housumyynti oli euroina mitattuna 40 prosenttia suurempi kuin vuosi sitten vastaavana aikana. Lisäksi Momentin tunnettuus pirkanmaalaisena housumyyjänä lisääntyi.

Niinan vinkit markkinointiin: Aamulehdellä on hyvin ajassa kiinni oleva myyntitiimi, jossa tehdään paljon taustatyötä. Mainostajan kannattaa kuunnella asiantuntevia myyntineuvottelijoita ja olla avoin ehdotuksille.

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksista: