Jatkuva näkyvyys eri kanavissa vahvistaa Timanttisten brändiä ja tuo asiakkaita

Kulta- ja kelloalalla on vahvoja sesonkeja, mutta Timanttisilla uskotaan tasaisen näkyvyyden merkitykseen. Jatkuva markkinointi vahvistaa brändiä ja se näkyy liiketoiminnassa.

– Yritysten kannattaa toimia kaksitahoisesti: ilmoittelun tavoitteena on toisaalta lisätä kaupankäyntiä lähiaikoina, toisaalta rakentaa tulevaisuutta ja tunnettuutta, sanoo toimitusjohtaja Kai Minkkinen.

– Joskus meillä on tarjouskampanjoita, jotka tuovat heti asiakkaita myymälöihin. Useimmiten markkinointimme on kuitenkin oman imagomme ja tuotemerkkiemme imagon rakentamista. Mikäli asiakkaiden ostovoima kehittyy myönteisesti, se näkyy niissä liikkeissä, jotka ovat pysyneet kuluttajien mielessä.

Timanttisten ja Aamulehden yhteistyö on jatkunut pitkään. Timanttisten tavoitteena viime vuonna oli saada näkyvyyttä ja helpottaa asiakkaiden tulemista liikkeisiin. Lisäksi yritys halusi kertoa muun muassa hyvästä timanttisormusvalikoimastaan ja asiantuntijuudestaan.

Markkinointi onnistui, sillä Timanttisten Tampereen-myymälöillä meni viime vuonna paremmin kuin alalla keskimäärin.

– Mainonta toimii vain, jos se huomataan. Meidän mainontamme Aamulehdessä on huomattu. Mainosten sijainnit ja koot ovat toimineet, iloitsee Minkkinen.

Tuotevalikoima esille videomainoksissa

Kai Minkkisen mielestä eräs avainsanoista markkinoinnissa on kokonaisvaltaisuus.

– Ennen oli helppoa, koska printtimainoksella sai paljon näkyvyyttä. Nykyään tarvitaan muitakin kanavia. Aamulehdestä saamme kustannustehokkaan kokonaispaketin.

Timanttiset tavoittelee eri kohderyhmiä erilaisissa markkinointikanavissa. Yritys mainostaa Aamulehden printtilehdessä ja verkossa. Viime aikoina Timanttiset on hyödyntänyt myös videomainontaa.

– Videoilla pystyimme esittelemään tuotteitamme ja palveluitamme laajemmin kuin muussa mainonnassa. Halusimme mennä lähelle asiakasta, herättää tunteita ja kertoa, mitä meillä on valikoimissamme, kertoo Minkkinen.

Timanttiset aikoo jatkossakin tehdä videomainontaa, mutta Minkkinen pitää printin merkitystä yhä suurena.

– Aamulehteä luetaan aamiaisella niin monessa kodissa, että ilmoitukset huomataan. Erikoisliikkeenä, jolla on laaja asiakaskunta, me tarvitsemme sekä printti- että digimainontaa.

Mainostaja pidetään ajan tasalla

Kai Minkkinen on tyytyväinen Aamulehdeltä saamaansa palveluun. Hän arvostaa sitä, että mainosmyynti työskentelee aktiivisesti.

– Yhteistyötämme on viety askel eteenpäin ja olemme yhdessä seuranneet mainonnan toimivuutta. Viime vuoden aikana pidimme seurantapalavereja, joissa sain tuoretta tietoa, Minkkinen selittää.

– Aamulehti on Pirkanmaan vahvin media ja yhteistyömme on sujunut hyvin. On tärkeää, että mainostaja otetaan huomioon ja että meidän tarpeistamme ollaan kiinnostuneita. Aamulehdessä ei vain tehdä yhteistyösopimusta vuodeksi eteenpäin, vaan mainonnan toimivuutta seurataan vuoden aikana.

Sinullekin myynnin menestystarina? Ota yhteyttä!

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksista: