Boss Gloss tavoitti mainostajan artikkelilla laajan yleisön, mikä näkyi verkkomyynnin kasvuna

Menestysresepti

Menestyjä: Boss Gloss, toimipisteet Ylöjärvellä ja Oulussa

Haastattelussa: Toimitusjohtaja Juha Ignatius

Toiminta: Autopesut ja vahaukset kuukausikortilla

Mainoskampanjan ainekset: Mainostajan artikkeli Aamulehti.fissä viiden päivän ajan.

Tavoitteet: Kuukausikortin verkkomyynnin kasvattaminen. Saada näkyvyyttä noin puoli vuotta toimineelle toimipisteelle Ylöjärvellä.

Tulokset: Aamulehti.fin toiseksi luetuimmaksi artikkeliksi julkaisupäivänään noussut mainostajan artikkeli toi selvän piikin autopesun kuukausikortin verkkomyyntiin. Lisäksi artikkeli toi tunnettuutta uudenlaiselle tuotteelle sekä noin puoli vuotta Ylöjärvellä toimineelle yrityksen toimipisteelle.

Juhan vinkit sisältömarkkinointiartikkeliin:

”Otsikko on erityisen tärkeä asia. Vaikka olisi kuinka hyvä juttu, mutta otsikko pielessä, sitä ei lue kukaan. Toki sisältöönkin pitää käyttää aikaa ja vaivaa, että saat tehtyä jutun mielenkiintoiseksi ja että se lukijan näkökulmasta antaa oikeasti hyötyä. Myös laadukkaat valokuvat ovat tärkeät.”

Kampanja toteutettiin yhteistyössä Mainostoimisto Oivalluksen kanssa. Artikkelin kirjoitti Emilia Särkiniemi.

Autopesuliike Boss Gloss halusi kertoa pirkanmaalaisille, minkälaisia hyötyjä autopesulan kuukausikortti tuo omistajansa arkeen. Hyödyt esille tuovalla markkinoinnilla haluttiin hankkia näkyvyyttä yrityksen puoli vuotta toimineelle Ylöjärven toimipisteelle sekä vauhdittaa markkinoilla uudenlaisen tuotteen, autopesulan kuukausikortin, verkkomyyntiä.

Tavoitteiden saavuttamiseksi Boss Gloss toteutti sisältömarkkinointiartikkelin, joka näkyi Aamulehti.fin uutisvirrassa viiden päivän ajan. Artikkeli tavoitti lukuisia silmäpareja kuukausikortin hyödyistä kertovalla sisällöllään nousten julkaisupäivänään Aamulehti.fin toiseksi luetuimmaksi artikkeliksi. Yrittäjä Juha Ignatiuksen mukaan kampanjan molemmat tavoitteet saavutettiin:

”Saavutimme selvän piikin kuukausikortin verkkomyynnissä. Voi sanoa, että kauppa kävi artikkelin jälkeen paremmin. Pitkällä aikavälillä saimme myös tunnettuutta tuotteelle, mikä ei nyt suoraan näy tuloksessa.”

Menestystekijät

Ignatius valitsi mainonnan muodoksi mainostajan artikkelin, sillä artikkelissa voi luontevasti kertoa enemmän yrityksestä ja antaa perinteistä ilmoitusta syvällisemmin asiakasta hyödyttävää tietoa. Alkuun häntä epäilytti, miten nopeasti artikkeli maksaa itsensä takaisin, mutta aiemmat positiiviset kokemukset sisältömarkkinointiartikkeleista rohkaisivat toimimaan. Menestystekijöinä jutun saaman kiinnostuksen taustalla Ignatius pitää houkuttelevaa otsikkoa sekä huolella suunniteltua sisältöä:

”Juttumme oli osa normaalia uutisten lukurytmiä. Verkossa ihmisillä on jo sellainen lukutaito, että kun ihminen keskittyy uutisvirtaan ja selaa otsikoita, hän päättää millisekunnissa, mitä haluaa lukea pidemmälle. Otsikko ja kuva antavat ensivaikutelman eli ne olivat todella tärkeitä. Myös artikkelin ajoitus oli hyvä, eli autonpesulle luontainen kysyntä on tähän aikaan vuodesta voimakkaimmillaan. Palvelumallimme on uusi Pirkanmaalla, joten jutun tuotteella oli näin myös uutuusarvoa. Olemme ensimmäinen, joka tarjoaa tätä sopimusmallia erityisen edullisesti. ”

Ignatiuksen mukaan mainostajan artikkeli on erityisen hyvä mainonnan keino silloin, kun on jotain kerrottavaa, mikä lukijaa kiinnostaa ja mikä on hänelle hyödyllistä. Näkökulman tulisi olla sellainen, että aiemmin ei ole ajateltu samalla tavalla eli voidaan kertoa jotakin uutta esimerkiksi opastamalla lukijaa.

Kampanjan opit

Kampanjasta tarttui mukaan myös muutamia oppeja, joita Ignatius aikoo hyödyntää jatkossa:

”Saimme mainonnan kautta tietää lisää kohderyhmästämme eli minkälaisia henkilöitä artikkelimme on tavoittanut. Pystymme jatkossa kohdentamaan muuta markkinointia sen mukaan. Tulevaisuudessa aiomme myös hyödyntää sisältömarkkinointia ja suunnittelemme sisältöjä vähän erilaisista näkökulmista, jotta uutuusarvo säilyy. Aiomme myös satsata enemmän kuvitukseen.”

Yhteistyö

Ignatius on tyytyväinen yhteistyöhön Aamulehden kanssa. Aamulehti valikoitu kumppaniksi, sillä medialla on voimakas vaikuttaja-asema Pirkanmaan seudulla ja laaja kattavuus Boss Glossin toiminta-alueella. Median tavoittamien ihmisten demografiat sopivat myös hyvin yrityksen omaan asiakaskuntaan.

”Olen tyytyväinen lopputulokseen ja kaikki on sujunut helposti. Saimme hyvän ohjeistuksen onnistuneen mainoksen tekemiseen.”

Lue Boss Glossin mainostajan artikkeli

Sinullekin menestystarina?

Tutustu mainostajan artikkeliin!

Mainostajan artikkeli

Ole osa uutisvirtaa! Tuo oma sisältösi Aamulehden verkkoon mainostajan artikkelilla. Tarjoile vinkkejä arkeen, sykähdyttäviä elämyksiä tai muuta asiakkaillesi lisäarvoa tuottavaa tietoa.

Lue lisää

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksista: