Lähes 110.000 pirkanmaalaista kiinnostaa kotimaan matkailu

Pirkanmaalaisten kuluttajien kiinnostus kotimaan matkailua kohtaan on suurta. Yli 100.000 pirkanmaalaista käyttää mielellään ylimääristä rahaa lomamatkoihin.

Aamulehti selvitti lukijoiltaan mitä he haluavat kuluvan kevättalven aikana lomallaan tehdä, mistä he saavat tietoa lomanviettomahdollisuuksista sekä milloin he tekevät päätöksiä lomanvietosta. Kolmannes Tampereen markkina-alueen alueen kuluttajista tekee lomasuunnitelmansa kuukausia ennen loman alkua. Lähes sama määrä eli kolmannes kuluttajista päättää lomanvietostaan vasta loman kynnyksellä tai sen aikana.

Aamulehden lukijoiden lomasuunnitelmat vaihtelevat perheaktiviteeteistä kulttuuriin ja yöelämään. Suuri osa aikoo majoittua ainakin osan lomasta hotelissa tai vuokramökissä. Ehdottomasti suosituin lomanviettotapa liittyy hiihtämiseen ja lasketteluun, joita aikoo harrastaa 44 % vastaajista. Myös muut urheilu- ja liikunta-aktiviteetit korostuvat suunnitelmissa. Kuluttajia kiinnostavat lisäksi kulttuurinähtävyydet, museot, teatterit sekä ostosten tekeminen. Kylpyläloma tai risteily on suunnitelmissa joka viidennessä perheessä.

Lukijoiden mielestä sanoma- ja paikallislehdet verkkosivustoineen tarjoavat parhaat tietolähteet kevättalven lomanviettoon kotipaikkakunnalla tai lähimatkailuun. 80 % pitää sanoma- ja paikallislehtiä ensisijaisina tietolähteinään lomanviettoon liittyen.


Esimerkkikampanja kotimaan matkailijoita tavoittelevalle

Olipa kohderyhmäsi sitten Kuusamossa, Kittilässä tai Tampereella, tavoitat heidät Alma-verkostolla. Alma-verkosto koostuu uutismedioista, markkinapaikoista sekä lifestyle-palveluista, kuten Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Aluekohdennuksen lisäksi valittavanasi on demografioita ja kymmeniä kiinnostusalueita.

Alma-verkostossa 100.000 näyttöä kahden viikon aikana boksi-paikalla sekä desktopissa että mobiilissa.

Kohdennus haluamallesi alueelle ja kohderyhmälle, esim. Pirkanmaa tai pääkaupunkiseutu sekä lapsiperheet. Tavoitat kampanjalla tuhansia kohderyhmääsi kuuluvia kuluttajia.

Esimerkkikampanjan hinta 920 €.

Tutustu mainonnan ratkaisuihin ja kysy lisää Aamulehden mainosmyynnistä.

Lue lisää mainonnan toimivuudesta

Lähteet:

KMT AL total s15k16

Aamulehden lukijapaneeli, RAM, helmikuu 2017