Puolen sivun printtimainos + HifiStudion asiantunteva asiakaspalvelu = 16 % myynnin kasvu

Menestysresepti

Menestyjä: HifiStudio (Helsingin Hifin Tampereen myymälä)

Haastattelussa: Toimitusjohtaja Jarmo Nevari
Toiminta: Elektroniikkamyymälät, kotikäynnit ja verkkokauppa

Kampanjan ainekset:
Puolen sivun mainos kuukausittain Aamulehdessä

Tavoite:
Myynnin kasvu. Lisää uusia asiakkaita.

Tulokset:
Myynnin kasvu 15,9 % aikavälillä tammi-elokuu 2016 tuoden mukanaan uusia asiakkaita.

Jarmon vinkit mainontaan:
”Ilman markkinointia ei pärjää. Oman pelin on myös oltava kunnossa.”

 

Helsingin Hifin Tampereen myymälän myynnin kasvun taustalla vaikuttaa vahvasti säännöllinen printtimainonta. Puolen sivun mainos kerran kuukaudessa on toimitusjohtaja Jarmo Nevarin mukaan tuonut odotettua tulosta. Mainonta houkuttelee asiakkaita myymälään, jonka jälkeen asiakkaan sitoutumisesta huolehditaan asiantuntevalla asiakaspalvelulla ja asiakkaan tarpeisiin vastaamalla.

jarmo_nevari_helsingin_hifi”Myynti on kasvanut tammikuun alusta elokuun loppuun asti 16 %. Tämä on pelkästään mainonnan ansiota ja näkyy selvästi asiakasvirrassa.”

”Olemme saaneet uusia asiakkaita. Vanhat ovat myös tärkeitä, mutta tämä vuosi on menty uusasiakashankinnan hengessä ja siinä printti on toiminut.”

Jarmo Nevari, Helsingin Hifi

Myynnin kasvu on Jarmon mukaan siinä vauhdissa, mitä on odotettukin. Helsingin Hifi on tehnyt vastaavanlaista mainontaa myös Helsingissä, joten aiempien onnistumisien pohjalta oli helppo lähteä toteuttamaan vastaavanlaista mainontaa myös Tampereella: ”Tiedämme, että kun panostaa x määrän, niin se poikii tietyn verran ja jos emme panosta, niin tiedämme myös, miten se vaikuttaa”.

Asiakkaiden sitouttamiseksi yritykseen on Jarmon mukaan ensisijaisen tärkeää, että oma peli on kunnossa eli kentällä takovat tulosta alan ammattilaiset. HifiStudion myyjien asiantuntijuuden taustalta löytyy paljon omaa harrastuneisuutta eri tuoteryhmistä: ”Yksi on supermies jossakin ja toinen on erikoistunut joihinkin toisiin tuotteisiin. Huippupalvelu vaatii ammattitaitoa ja tietämystä”.

Kolmas menestystekijä mainonnan ja asiakaspalvelun ohella on Jarmon mukaan se, että yritys pystyy vastaamaan hyvin kohderyhmiensä tarpeisiin ja halutut kohderyhmät tavoitetaan mainonnan avulla:

”Minulta monesti kysytään, miksi mainostamme printissä. Printti edellä lukevat yli 50-vuotiaat asiakkaat, joilla menee sormi suuhun härveleiden kanssa. Raha ei ole heille ongelma vaan se, että kukaan ei auta heitä. Yli puolet kasvusta tulee meillä kotikäynneistä. Kytkemme asiakkaiden laitteet toimimaan heidän luonaan ja annamme käyttöopastusta. Käymme uudestaan, jos heillä on uusia murheita. Kun asiakas on kerran käynyt, hän yleensä palaa uudelleen ja isommissa caseissa esimerkiksi laitetaan uuden asunnon tai mökin laitteisto kuntoon.”

Kotikäynneillä onkin merkittävä rooli Helsingin Hifin palveluvalikoimassa. Tämä on nostettu myös mainonnassa esille, jotta palvelu löytäisi yhä uusien asiakkaiden koteihin. Vastavuoroisesti myös kynnys astua kivijalkamyymälään on madaltunut mainonnan ansiosta uusien asiakkaiden kohdalla.

Myöskin nuoremmat ikäryhmät ovat löytäneet HifiStudioon esimerkiksi heille tärkeiden kuulokkeiden ja moniliitinkaiuttimien perässä. ”Ihmiset kyttäävät paljon hintoja ja löytävät ne verkosta. Lähtökohtaisesti kuvitellaan, että meillä on kalliimmat hinnat, mutta meillä on samat hinnat kuin isommillakin toimijoilla. Tämä monesti yllättää asiakkaat.

HifiStudio aikoo luottaa säännöllisen mainonnan voimaan myös jatkossa. ”Ilman markkinointia ei pärjää” onkin Jarmo vinkki muille markkinointiaan suunnitteleville, johon hän vielä jatkaa, että jokaisen on vain löydettävä ne omalle yritykselle parhaiten sopivat markkinoinnin keinot.

Luodaan myynnin menestystarina yhdessä! Ota rohkeasti yhteyttä.

”Jarmolla oli selkeät tavoitteet tälle vuodelle, joita lähdimme toteuttamaan. Tavoite ja aiemmat kokemukset Aamulehdestä sekä muualta auttavat kampanjoiden suunnittelussa. On ollut hienoa huomata, että hyvällä yhteistyöllä tavoitteet on mahdollista saavuttaa.”

Tutustu myös muihin asiakastarinoihimme: