Mainokset eivät jääneet seinäruusuiksi – asiakkaat innostuivat täyden palvelun tapettikaupasta

Menestysresepti

Menestyjä: Seinäruusu, Tampere
Yrittäjä: Kimmo Jaakola
Toiminta: Tapetti- ja kangasmyymälä sekä verkkokauppa

Kampanjan ainekset:
8 viikon kampanja: printti-ilmoitus joka viikko Aamulehdessä ja mainosruutu Aamulehti.fissä kampanjan ajan

Tavoite:
Saada ihmiset ostoksille myymälään. Kohderyhmänä keski-iän ylittäneet taloudellisesti vakaat ihmiset, joilla edellisestä tapetoinnista 10-20 vuotta aikaa.

Tulokset:
Asiakkaita saapui myymälään tapettiostoksille mainosten innoittamana. Hiljattain uusiin liiketiloihin muuttanut yritys tuli kohderyhmälle tutummaksi.

Kimmon vinkit mainonnan suunnitteluun:
”Kannattaa rohkeasti lähteä kokeilemaan pidempää kampanjaa toistovaikutuksen kannalta. Mainos kannattaa pitää viestiltään simppelinä, eikä kertoa koko liiketoimintaa yhdellä kertaa.”

Tamperelainen tapetti- ja sisustuskangasyritys Seinäruusu päätti toteuttaa 8-viikon mittaisen printti- ja verkkomainoskampanjan houkutellakseen asuntojen ehostajat tapettiostoksille ja kevätkarkeloilleen. Yrittäjä Kimmo Jaakola toteaa kampanjan poikineen yritykselle runsaasti niin yhteydenottosoittoja kuin myymälään tapettiostoksille saapuneita asiakkaita:

” Saimme vakuuttavat todisteet printtimainonnan toimivuudesta meidän kohderyhmään. Tamperelaiset tulivat kivijalkamyymäläämme ja mainonnalla oli iso vaikutus siihen. Parasta oli, että ensimmäinen asiakas soitti heti kampanjan ensimmäisenä päivänä, että pitääkö ilmoituksessa ollut kuponki ottaa mukaan ja saapui seuraavana päivänä ostoksille. Kevätkarkeloiden jälkeen mainonta poiki myöskin yhteydenottoja, kun asiakkaat kertoivat huomanneensa lehdestä, että meiltä saa myös tapetointipalvelua.”
Kimmo Jaakola, Seinäruusu

Jaakola on aloittanut Seinäruusun yrittäjänä alkuvuodesta ja liiketila on myös hiljattain muuttanut uuteen osoitteeseen Kuninkaankadulta Sammonkadulle. Uusissa tiloissa toimiva yritys sai kampanjan avulla myös hyvin tunnettuutta: ”Asiakkaat ovat myymälässä sanoneet huomanneensa ilmoitukset ja eivät olleet entuudestaan tienneetkään, että tällainen myymälä on olemassa.”

Kampanjan kohderyhmänä olivat keski-iän ylittäneet henkilöt, joilla edellisestä tapetoinnista oli kulunut jo jonkin verran aikaa. Jaakolan mukaan tämä kohderyhmä tavoitettiin hyvin:

” Tavoittelimme keski-iän ylittänyttä, taloudellisesti vakaassa tilanteessa olevia ihmisiä, joilla on 10-20 vuotta tapetoinnista aikaa. Saimme heidät kampanjan avulla liikkeelle. He kertoivat myymälässä, että eivät ole pitkään aikaan tapetoineet ja innostuivat nyt täyden palvelun talosta aina suunnittelusta asennukseen. Kampanja loppui pari viikkoa sitten ja satoa niitetään edelleen. Vielä ei ole merkkejä tapettikaupan hiljentymisestä kesälle, vaikka normaalisti kesäkuussa hieman hiljenee.”

Ruusuisten tulosten menestystekijöitä olivat Jaakolan mukaan kohderyhmälle sopiva media, edukseen erottuvat mainokset sekä mahdollisuus vaihtaa mainosviestin sisältöä sekä julkaisuajankohtaa eri mainoksiin: ”Olemme tyytyväisiä mainoksemme ulkoasuun. Mainosta sai myös muokata kampanjan aikana, joten pystyimme painottamaan eri asioita eri ajanjaksoina. Mainosten vaihtelevuus toi eri asiakaskuntaa.” Printtimainonnan lisäksi verkkomainokset kiinnostivat erityisesti 45-64-vuotiaita, sisustamisesta ja arkkitehtuurista kiinnostuneita naisia.


Luodaan myynnin menestystarina yhdessä!

Kimmo oli miettinyt kampanjan tarkoituksen, kohderyhmän ja tavoitteet tosi hyvin ennakkoon. Näiden pohjalta oli helppoa löytää tähän kampanjaan juuri oikea ratkaisu Aamulehden tuoteperheestä.

Ota rohkeasti yhteyttä, autan mielelläni tarpeitasi vastaavan mainoskampanjan muodostamisessa!

Tutustu asiakkaidemme kampanjoihin: