Usein kysytyt kysymykset

Tälle sivulle keräämme useimmin kysyttyjä kysymyksiä. Ole yhteydessä mainosmyyntiimme kaikissa kysymyksissä!


Hintoihin ja maksamiseen liittyvät kysymykset

Mistä löydän Koti-liitteen tiedot?
Koti-liite on kiinteistönvälittäjille ja uudisrakentajille suunnattu liite, joka ilmestyy lauantaisin. Tiedot ja mainospaikat löydät kiinteistövälittäjille suunnatun Koti-liitteen omalta tuotesivulta.  Pyydä tarjous osaavalta myyntihenkilöstöltämme, jos olet kiinnostunut ilmoittamaan kiinteistönvälittäjille ja uudisrakentajille suunnatussa liitteessä.

Paljonko on työveloitus?
Kaikki ostamiseen ja maksamiseen liittyvät tiedot löydät Ostaminen-osiosta, josta myös lisäpalveluhinnat löytyvät. Ilmoituksen valmistus käsikirjoituksen ja layoutinmukaan 0,20 €/pmm (valmistushinta sisältää yhden sähköisen vedoksen).

Alennuksiin liittyvät kysymykset

Mikä on uuden asiakkaan alennus?
Uuden asiakkaan alennus myönnetään ainoastaan uudelle asiakkaalle, joka ei ole aiemmin ollut asiakkaanamme. Alennus on -20 % ensimmäisestä kampanjasta. Tutustu kaikkiin alennus-ja sopimuskäytäntöihimme Ostaminen-osiossa.

Mikä on toistoalennus?
Toistoalennus on -10 %, kun ilmoitus julkaistaan muuttumattomana uudelleen enintään 14 päivän välein. Huom! Toistoalennus koskee ainoastaan rivi- ja kehysilmoituksia.

Milloin kannattaa ilmoittaa?

Ilmoitusten huomioarvot ovat tasaisia läpi viikon. Viikonpäivää merkittävämpi vaikutus onkin usein itse mainoksen sisällöllä. Hyvin laadittu mainos kiinnittää huomion niin lehdessä kuin verkossakin:

Sanomalehtimainonta:

printtimainonnan_toimivuus

Lähde: Kärkimedia Paneeli

Kaavio osoittaa printtimainosten keskimääräisen huomioarvon sekä mainosten minimi- ja maksimihuomioarvot. Esimerkiksi kokosivun mainosten huomioarvo on parhaimmillaan jopa 96%, minimihuomioarvon ollessa 26%. Mainoksen sisältöön kannattaa siis panostaa, jotta se huomataan paremmin!

Digimainonta:

verkkomainonnan_toimivuus

Lähde: Kärkimedia Luuppi 6/2014.

Kaavio osoittaa digimainosten keskimääräisen huomioarvon sekä mainosten minimi- ja maksimihuomioarvot. Esimerkiksi paraatipaikan mainosten huomioarvo on parhaimmillaan lähes 70%, minimin ollessa 20% tienoilla. Mainoksen sisältöön ja toteutukseen kannattaa siis panostaa, jotta se huomataan paremmin.

Ajankohtaa valitessa kannattaa myös huomioida, kuinka paljon aikaa viestin vastaanottaja tarvitsee päätöksentekoon. Päätöksiä tehdään hankinnasta riippuen ajan kanssa, eikä esimerkiksi tapahtumamainontaa tai kuluttajalle isompien hankintojen mainontaa kannata jättää viime tinkaan. Sen sijaan arkisemmissa valinnoissa, kuten elintarvikeostoksissa kaupoille voidaan pistäytyä hyvinkin nopeasti tarjouksen näkemisen jälkeen. Kullekin sopiva ajoitus löytyy parhaiten kokeilemalla erilaisia ajoituksia.

Miten otan yhteyttä Aamulehteen?

Uutisvinkit puhelimitse: 0800 02030

al.henkilouutiset@aamulehti.fi Syntymäpäivävinkit
Muistokirjoitukset
Selkeät henkilöjuttuvinkit
Palkitut yms.
hyoty@almamedia.fi hyva.arki@almamedia.fi Hyötyaiheiset juttuvinkit
Arjen pulmatilanteet
Lukijan ideat
al.kirjat@aamulehti.fi Kirjatiedotteet
Kutsut kirjojen julkistamistilaisuuksiin
Arvostelukappaleet
al.kulttuuri@aamulehti.fi Kulttuuriuutiset ja -tiedotteet Kutsut sekä infot
al.kotimaa@aamulehti.fi Kotimaan uutiset ja -tiedotteet Kutsut sekä infot
al.talous@aamulehti.fi Talousuutiset ja -tiedotteet
Kutsut sekä infot
Nimitysuutiset
Uusiin tehtäviin -vinkit
al.tampere&naapurit@aamulehti.fi Tampereen ja lähikuntien tiedotteet, kutsut sekä infot
Tampereen ja lähikuntien valtuustojen, hallitusten ja lautakuntien yms. kokousten esityslistat
al.ulkomaat@aamulehti.fi Ulkomaan uutiset
al.urheilu@aamulehti.fi Urheilu-uutiset ja -tiedotteet Kutsut sekä infot
al.uutisvinkki@aamulehti.fi Selkeät uutisvinkit
Lukijan kuvat
al.menot@aamulehti.fi Erilaiset tapahtumatiedotteet
Tapahtumavinkkaukset
Menonostovinkit
Elokuvat

  • Menoinfon materiaalia tapahtumajärjestäjät pääsevät syöttämään itse Menoinfon -verkkopalvelussa. Palvelun kautta voi lähettää ilmaiseksi menovinkkejä päälehden tai Menominin menolistaukseen.
moro@aamulehti.fi Moron toimitus