Palkinnot ja tuomaristo

Suksee-ideakilpailussa valitaan 3 voittajakampanjaa. Ensimmäistä kertaa tuomaristo arvioi myös voittajakolmikon paremmuusjärjestyksen jakamalla Kulta-, Hopea- ja Pronssisukseen.

Kukin kampanja saa palkinnoksi ehdotuksensa mukaisen mediatilan. Kampanjat julkaistaan 3 viikon aikana elokuussa 2015.

Julkaiseminen edellyttää, että kampanjat toteutetaan pääpiirteissään palkitun idean mukaisina. Aamulehti pyrkii ottamaan suunnittelijoiden kilpailuehdotuksessaan esittämät toiveet huomioon (esim. ilmoituskoot, julkaistujärjestys, -tiheys, sijoittelu lehdessä tai digitaalisten toteutusten ajoitus).

Voittajatyöt testataan ja mitataan. Palkinnoksi voittajat saavat mediatilan lisäksi tutkimustulokset kampanjan toimivuudesta sekä lukijoiden autenttiset ajatukset. Lisäksi tietysti mainetta ja kunniaa sekä tyytyväisen asiakkaan.

Tuomaristo 2015

VesaKujala

Vesa Kujala, Copywriter, Dynamo&Sonin perustajajäsen, kolminkertainen Suksee-voittaja  – tuomariston puheenjohtaja

Clarisse

Clarisse Berggårdh, toimitusjohtaja, IUM Finland

ArlaJonesUlla

Ulla Jones, Consumer Engangement Manager, Arla Foods

JukkaItala

Jukka Itälä, teollinen muotoilija

TuuliaRautio

Tuulia Rautio, tuottaja, Aamulehti

JuusoLiljeroos

Juuso Liljeroos, mediamyynnin johtaja, Aamulehti – tuomariston sihteeri

Tuomarointi­perusteet

Tuomaristo arvioi tehtyjä ehdotuksia annetun briefin mukaisesti: herättääkö kampanjaehdotus huomiota, ihastusta ja kassakoneen.

Tuomariston arviot perustuvat ammattitaitoon ja kokemukseen, eikä niitä kannata kiistää.

Voittaneet kampanjat julkaistaan Aamulehden eri kanavissa ja printtityöt tutkitaan Aamulehden lukijapaneelissa (RAM).
Digitaaliset mainokset mitataan ja testataan kyselytutkimuksella (Interquest).