Kohde­ryhmät

Kohderyhmien määrittelyssä voit käyttää apunasi esimerkiksi demografioita. Aamulehti tavoittaa loistavasti pääkohderyhmät naisista ja miehistä lapsiperheisiin sekä päättäjiin. Jos iällä tai sukupuolella ei ole viestisi kannalta merkitystä, ovat ostokäyttäytymistiedot erinomainen apu: ostokäyttäytymisen perusteella suuntaat viestisi esimerkiksi laatutietoiselle ja brändejä metsästävälle Linda Laatulalle tai vaikkapa luonnosta kiinnostuneelle ja suomalaisia tuotteita kuluttavalle Sauli Säästöpurolle.

Apua viestisi kohdentamisessa saat omalta yhteyshenkilöltäsi tai myyntipalvelustamme.

Demografia

Naiset

Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhteensä 82 % Tampereen markkina-alueen naisista.

Lue lisää

Miehet

Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhteensä 82 % Tampereen markkina-alueen miehistä.

Lue lisää

Lapsiperheet

Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhteensä 83 % Tampereen markkina-alueen lapsiperheissä asuvista.

Lue lisää

Nuoret aikuiset

Viikon aikana Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat yhdessä 72 % Tampereen markkina-alueen nuorista aikuisista.

Lue lisää

Päättäjät

Viikossa Aamulehti ja Aamulehti.fi tavoittavat Tampereen markkina-alueen päättäjistä yhteensä 87 %.

Lue lisää

Yli 55-vuotiaat

Aamulehti tavoittaa viikossa 88 % Tampereen markkina-alueella asuvista yli 55-vuotiasta.

Lue lisää

Osto­käyttäytyminen

Aila Ala-Kartte

Moderni eläkeläinen

Aktiivinen eläkeläisrouva Aila Ala-Kartte on tottunut arvioimaan tarkkaan sekä tuotteiden laadun että palvelun ystävällisyyden, sillä Ailalle edullinenkaan hinta ei korvaa huonoa palvelua.

Lue lisää

Impulsiiviset ja itsenäistyvät nuoret aikuiset

Impulsiiviset ja itsenäistyvät nuoret aikuiset ovat alle 40-vuotiaita (moni alle 25 v.) opiskelijoita tai vastavalmistuneita, jotka viettävät paljon aikaa ulkona ystävien kanssa.

Lue lisää

Tero Tavankari

Tavallinen Virtanen

Käytännöllisyyttä ja helppoutta arvostava Tero on hintatietoinen ja konservatiivinen kuluttaja, jonka ostopäätöksiin eivät brändit tai ekologisuus vaikuta.

Lue lisää

Linda Laatula

Brändikeskeinen laadun metsästäjä

Nuorekas Linda Laatula elää lapsiperheen arkea tai kaksin puolisonsa kanssa. Kiireisestä elämänvaiheesta huolimatta aktiivinen Linda haluaa panostaa myös harrastuksiin ja kotiin.

Lue lisää

Sauli Säästöpuro

Säästäväinen seniori

Sauli Säästöpuro on varovainen kuluttaja, joka arvostaa kotimaisia tuotteita ja palveluita. Säästäväisenä seniorina Sauli on kiinnostunut kuulemaan etenkin terveydestä, luonnosta ja käsitöistä.

Lue lisää