Mainostamalla kesällä tarjoat lomailijalle kesän kohokohtia ja elämyksiä!

Noin puolet suomalaisista suunnittelee osan kesälomastaan hyvissä ajoin, mutta jättää tarkoituksella osan loma-ajastaan suunnittelematta. Toinen puolikas ei puolestaan halua suunnitella mitään etukäteen, vaan päättää vasta lomalla, mitä tekee. Yli kolmannes suomalaisista on myös valmis hellittämään lomalla kukkaron nyörejään ja panostamaan kesänviettoon. Vain 3% sulkee itsensä pois maailman tapahtumista ja keskityy ainoastaan lomailuun. Mobiilin käyttö kasvaa kesällä merkittävästi ja on korkeimmillaan lomakuukausina. Mobiilimainonnalla mainostajan viesti tavoittaa lomalaisen laiturin nokasta festareille ja kotipihaan.

Kesäsuunnitelmiin on siis erinomainen mahdollisuus vaikuttaa mainonnalla! Tutustu kesätarjouksiimme alla ja nappaa myös vinkit siihen, mikä pirkanmaalaisia kiinnostaa kesällä.

Varmista onnistuminen kesän myynnissä hyödyntämällä kesätarjoukset

Printtietu: 2 + 1, tarjoamme kolmannen samankokoisen printti-ilmoituksen veloituksetta Aamulehteen tai Moroon.

Digietu: +30% lisää mainosnäyttöjä Alma-verkostokampanjaasi.

Kampanjaehdot: Edut ovat voimassa 26.6.-13.8.2017. Edut koskevat normaalihintaisia kampanjoita ja CPM-pohjaista sisältömarkkinointia. Ei päällekäisiä erikoisetuja tai pakettialennuksia. Ei koske Celtralla tehtyjä kampanjoita eikä sisältömarkkinointia.

Lisätiedot ja varaukset:

Mikä pirkanmaalaisia kiinnostaa kesällä?

Pirkanmaalaisten harrastukset ja vapaa-ajanviettotavat

 

76.000 Festareilla ja kulttuuritapahtumissa käyminen

133.000 Kevyen musiikin konsertit

145.000 Kulttuuriin tutustuminen, museot ja taidenäyttelyt 

147.000 Penkkiurheilu, urheilutapahtumat

Pirkanmaalaisten matkailun TOP 

 

1. Kaupunki- ja kulttuurinähtävyydet
2. Kotimaassa matkustaminen
3. Rantaelämää tarjoavat ulkomaan lomakohteet
4. Laivaristeilyt
5. Ulkomaan kiertomatkat
6. Kaukomatkakohteet
7. Ostosmahdollisuuksia tarjoavat kohteet
8. Mökki/talo vuokrattu kotimaassa
9. Kotimaan perhelomakohteet
10. Kylpyläkohteet kotimaassa

Kesällä shoppaillaan alennusmyynneissä

Yli puolet suomalaisista naisista ostaa jotain kesän alennusmyynneistä. Erityisesti kiinnostavat vaatteet ja kengät. Lehden lukijat käyttävät alueen keskimääräistä kuluttajaa enemmän rahaa naisten, lasten ja miesten vaatteisiin sekä kenkiin. Miehet vaihtavat shoppailuvaihteen päälle erityisesti edullisen hintatason ja hyvien tarjousten siivittäminä. Naisten huomio kiinnittyy edullisen hintatason ohella myös monipuolisiin valikoimiin ja laadukkaisiin tuotteisiin.

Pirkanmaalaiset matkailevat kotimaassa ja ulkomailla

210 000 pirkanmaalaista pohtii ulkomaanmatkaa seuraavalle vuodelle. 160 000:lle ylimääräisen rahan kohde onkin ulkomaanmatkailu, kun taas 98 000 laittaa säästöt mieluusti kotimaanreissuun. Kohteen valinnassa vaihtelu virkistää, sillä joka toinen matkailija pyrkii lomailemaan aina eri paikassa kuin aiemmin. Hotellit ja lennot lähes puolet pirkanmaalaisista varaa mieluusti itse. Kolmannes pirkanmaalaisista hyödyntää mieluusti viime hetken matkatarjouksia eli suuri osa tekee ostoja myös hyvissä ajoin ennen matkaa.

Erilaiset teemamatkat ovat tätä päivää ja ne kasvattavat tasaisesti suosiotaan matkailutapana. Esimerkiksi hyvinvointi- ja hemmottelulomat kiinnostavat 81 000 pirkanmaalaista. Luonnossa liikkuminen on yli 144 000 pirkanmaalaiselle tärkeä harrastus ja moni haluaakin oppia lisää luonnosta.

114.000 pirkanmaalaista viettää vapaa-aikaansa mieluiten kesämökillä ja pitää pihan ja puutarhan laittamista mieluisana puuhana. Vaikka lomalla halutaan rentoutua osin ilman teknologiaa, kulkevat älylaitteet monen menossa mukana.

Pitkät ja valoisat päivät viehättävät veneilijöitä ja moottoripyöräilijöitä

Pirkanmaan järvien saaristomaisemista haaveilee moni pirkanmaalainen. 11 000 pirkanmaalaista on haaveilussaan niin pitkällä, että aikoo hankkia veneen seuraavan vuoden aikana. 55.000 pirkanmaalaista pitääkin purjehdusta, veneilyä, kalastusta tai metsästystä harrastuksenaan.

Finnboatin tekemän tutkimuksen mukaan veneily koetaan houkuttelevana harrastuksena, mutta iso osa kiinnostuneista kuluttajaryhmistä jättää silti veneilyharrastuksen aloittamatta. Esteinä nähdään useimmiten huono elämäntilanne, tekninen osaamattomuus, negatiiviset mielikuvat taitojen puutteista tai tekemisen määrästä sekä kilpailevat kesäharrastukset.

Finnboat kehottaakin venealan yrityksiä katsomaan yhä enemmän perinteisen veneilyn ja tuotekaupan ulkopuolelle ja tarjoamaan nykyistä laajempia ja joustavampia muotoja. Yritys listaa esimerkkinä tekijöitä, joilla voitaisiin madaltaa veneilyn aloittamisen kynnystä. Näitä ovat veneilyn käytännön koulutukset, veneilyn yhdistäminen muuhun vapaa-ajan toimintaan, veneiden vuokra- sekä ylläpitopalvelut ja veneilykohteiden markkinointi.

Moni liikkuu kesäisin mieluusti myös moottoripyörän tai kesäauton ratissa. 53.000 pirkanmaalaista käyttää mieluiten ylimääräiset rahansa autoon, veneeseen tai moottoripyörään. Heinäkuu on usein huoltokuu ja reilulle neljännekselle pirkanmaalaisista auton merkkihuolto on mieluisin autonhuoltopaikka, mutta moni huollattaa autonsa mieluusti myös muualla tai tekee itse.

Festareilla ja kesätapahtumissa viihdytään

Kesällä nautitaan monipuolisesta tapahtumatarjonnasta. Erilaisiin kesätapahtumiin osallistuminen on muodostunut monelle perinteeksi, mutta yhtä lailla tapahtumiin osallistutaan myös hetken mielijohteesta. Monelle lehdissä tai verkossa nähty tapahtumamainonta herättää idean osallistumisesta.  

Erityisesti musiikki koetaan tärkeäksi osaksi elämää ja musiikkitapahtumat kiinnostavatkin suurinta osaa lukijoista. Moni hankkii liput kesätapahtumiin jo keväällä, mutta osa suuntaa lippuluukulle tapahtumaviikolla tai vasta tapahtumaan mennessään. 114 000 pirkanmaalaista käyttää ylimääräisen rahan mieluiten kulttuuritapahtumiin. Teatterit ja historialliset kohteet ja urheilutapahtumat- ja aktiviteetit houkuttelevat useampaa kuin joka kolmatta kesälomailijaa. Myöskin taide kiehtoo suurta osaa pirkanmaalaisista.

Ravintoloista haetaan arjen luksusta

116 000 Pirkanmaan kuluttajaa hankkii elämäänsä luksusta ja käyttää ylimääräistä rahaansa mieluiten ravintolassa syömiseen ja juhlimiseen. Makuja on monia ja puolta kuluttajista miellyttää etninen ruokakulttuuri, kun taas puolet tykkää herkutella epäterveellisellä ruoalla. Neljännes Pirkanmaan kuluttajista ei kuitenkaan omien sanojensa mukaan sorru epäterveelliseen ruokaan. 68 000 pirkanmaalaista kulkee ruokatrendien mukana. Kasvisruokavalion noudattajia on Pirkanmaalla 35.000.

Ruuan ohella myös juomat kiinnostavat. 131 000 pirkanmaalaista kuluttajaa on kiinnostuneita viineistä, 168 000 tykkää kokeilla uusia juomia.

Kesäsuunnitelmiin on siis erinomainen mahdollisuus vaikuttaa mainonnalla!


Lähteet: Kantar TNS: Atlas 6-12/2016, AL+total 2016, Alueellinen ostokäyttäytyminen 2016. RAM-lukijapaneeli 9/2016

Ajankohtaista