Kuinka Tampereen Käyttöautosta tuli ”maailman tunnetuin Volvo-myymälä”?

Tampereen Käyttöauto panosti vuoden 2016 lopussa mainoseuroja perinteisen printtimainonnan ohella videoihin. Videomainonnan tulokset ovat olleet erinomaisia. Aamulehden kanssa toteutettuja videoita on katsottu kymmeniä tuhansia minuutteja ja mikä tärkeintä: tammikuun Volvo-myynti oli vaikeassa markkinatilanteessa paras yhdeksään vuoteen. Myyntitavoitteeseen nähden kuukauden myynti oli 129 %.

Meillä ei ole tämmöistä onnistumista ollut kymmeneen vuoteen, aluejohtaja Harri Mylläri Käyttöautosta tiivistää.

Erityisen hienosti onnistui Volvo XC-60 –sarjan videomarkkinointi. Näiden autojen myynti oli tavoitteeseen nähden 266 %. Tampereen Käyttöauto sai tammikuun poikkeuksellisen kovasta myynnistään ketjun valtakunnallisen palkkiobonuksen.

Aluejohtaja Harri Myllärillä Tampereen Käyttöautosta on selvä näkemys markkinoinnin onnistumisesta ja jatkopanostuksista. Katso Harrin kommentit videolta:

Aluejohtaja Harri Mylläri on iloinen ennätysmyyntiin johtaneesta videomarkkinoinnista Aamulehdessä.

Aamulehti on suunnitellut ja toteuttanut Tampereen Käyttöautolle useita videoita, joita on julkaistu Aamulehden digitaalisissa palveluissa pöytäkoneille ja mobiileille optimoituina. Videoita on julkaistu Aamulehti.fi-sivuston bannereissa, Aamulehden Klipin Käyttöautoille brändätyssä omassa kanavassa ja artikkelivideoina juttujen välissä. Videoita on varioitu eri mittaisiksi kuhunkin käyttötarkoitukseen optimoiduiksi.

Tampereen Käyttöautossa toteutettiin joulu-tammikuussa suuri remontti, jonka tuloksena koko myymäläkokemus uudistui valoisaksi ja skandinaaviseksi. Tämä muutos ja sen kertominen asiakkaille oli yksi videoiden teema. Uusi Myymäläkokemus -videoista Tampereen Käyttöauto on saanut kovan myyntibuustin ohella kiitosta Volvo-brändin arvokkaasta vaalimisesta.

Uusi myymäläkokemus -videon pitkää versiota on katsottu Aamulehden Klipissä poikkeuksellisen paljon ja katsomiskertojen keskipituus on yli puolitoista minuuttia. Katso video:

Uusi myymäläkokemus –videota Aamulehti on variointut Käyttöautolle kolmen mittaisiksi.

Ensimmäinen Aamulehden sisältömarkkinointiimin Käyttöautolle suunnittelema ja toteuttama video esitteli syksyllä 2016 Omamekaanikko-palvelun:

 Omamekaanikko-videot kertoivat sen, kuinka uusiutunut henkilökohtainen Volvo-huolto toimii.

Osana Käyttöauton videomarkkinointia Aamulehti varioi Volvon kansainvälisiä mainosvideoita. Videoita paikallistamalla ja uudet tekstit ja speakit tekemällä kansainvälinen videomateriaali muuntui kustannustehokkaasti toimivaksi taktiseksi mainonnaksi. Näitä videoita pyöritettiin Aamulehden paraatibannerissa noin kuukauden ajan.

Volvon bannerivideo toiminnassa Aamulehden etusivulla.

Kysyttävää videoista? Autan mielelläni!

Tutustu lisää asiakkaidemme kokemuksiin: