Kevät herättää sisustajat

Kynttilät kootaan kaappeihin odottamaan seuraavaa syksyä ja kevät kutsutaan kotiin. Suomalainen sisustaja elää vuodenaikojen mukana. Siinä missä pimeiden talvi-iltojen iloksi tuodaan tunnelmaa ja lämpöä pehmeillä tekstiileillä ja valoilla, kevätkotia uudistetaan kirkkaalla ilmeellä ja raikkailla väreillä.

Kotoilu eli kotikeskeinen elämä on trendi. Suomalainen käyttää keskimäärin vuosittain huonekaluihin miltei 300 euroa ja sisustustuotteisiin 170 euroa. Pirkanmaalla Aamulehden lukijat käyttävät enemmän rahaa huonekaluihin kuin suomalaiset kuluttajat keskimäärin. Pirkanmaalla ei myöskään pihistellä suosikkituotteiden ostamisessa. Jopa kolmannes on valmis ostamaan kalliinkin sisustustuotteen, jos sellaisen todella haluaa.

Huonekaluja ja kodin sisustustuotteita ostetaan yhä paljon kivijalkakaupoista – sekä suurten ketjujen myymälöistä että pienistä sisustuskaupoista. Internetin rooli sisustustuotteiden ja huonekalujen kaupassa on kuitenkin merkittävä. Neljännes suomalaisista on ostanut sisustustuotteita verkkokaupasta edeltävän vuoden aikana, verkkokaupan rooli toimialla on kasvanut edeltävien vuosien aikana. Lisäksi verkossa vertaillaan huonekalujen ja muiden tuotteiden hintoja sekä haetaan sisustusideoita sosiaalisen median palveluista, blogeista ja liikkeiden verkkosivustoilta.

Asumisen ja sisustamisen trendit vuonna 2017

  • Lämpimät materiaalit korvaavat kylmät valkoiset pinnat
  • mattapinnat, terracotta -laatat, muuratut takat, keramiikka
  • puu, rottinki
  • korkki,
  • pehmeät tekstiilit, kuten pellava ja sametti
  • värit
    • tummat vihreän sävyt
    • puuterin sävyt
    • kirkkaat ja puhtaat värit

Väritrendianalyysi vuodelle 2017; Dulux Colour Trends 2017.

Huonekalu- ja sisustusliikkeet tavoittavat asiakkaansa Aamulehden ja Alman mediatuotteissa. Esimerkkikampanjat:

Lauantain lehdessä

Painetussa lehdessä sisustamiseen liittyvälle mainonnalle on oivallinen julkaisupäivä lauantai, jolloin lehdessä on myös muuta kotiaiheista sisältöä sekä kiinteistönvälitysilmoituksia.

Ilmoituksen sijoitus: lehden B-osa
Ilmoituskoko: neljäsosasivu (3×180) / 2×88
Hinta: 3 836,80 € / 1 232 €

Koti & piha-teemalehti

Koti & piha on hyödyllinen lukupaketti asumisesta, sisustamisesta ja puutarhanhoidosta kiinnostuneille. Lehti ilmestyy kevään korvalla 18.4.2017, ja se herättää oman elämänsä remonttireiskat ja viherpeukalot vihertävään kesään pitkän talven jälkeen.

Ilmoituskoko: 3×180 / 2×88
Hinta: 1 526 € / 490 €

Kohdennettu digikampanja

Esittele sisustustuotteita ja ohjaa kuluttajat verkkosivustollesi. Kohdenna mainontaa esimerkiksi Pirkanmaalle sisustuksesta ja trendeistä kiinnostuneille naisille. Näppärä mainoskaruselli mobiiliin ja deskariin.

Kampanjan koko: 70.000 mainosnäyttöä
Kampanjan kesto: 2 viikkoa
Hinta: alkaen 840 €

Sisältömarkkinointi

Hyvä sisältömarkkinointi on lukijoille hyödyllistä, palvelevaa ja kiinnostavaa sisältöä. Sisältömarkkinoinnin avulla voit esitellä asiantuntijuuttasi sekä yrityksesi persoonaa. Sisustamiseen liittyvät jutut ja videot soveltuvat luontevasti mainostajan artikkeliin tai videoon. Lukijoitamme kiinnostavat kodin muutostarinat, sisustusvinkit ja muu kotiin liittyvä sisältö. Tuotamme tarvittaessa artikkelin tai videon puolestasi avaimet käteen -periaatteella.

Kysy lisää!

Lähde: alueellisen ostokäyttäytymisen tutkimus, Kantar TNS 2016, TNS Atlas tammi-kesä 2016 Intramedia, lifestyle, ketjut