Huuhkajat täytti katsomot!

Suomen Palloliitto toteutti Iltalehden ja Aamulehden kanavissa monikanavaisen kampanjan, jossa markkinoitiin Suomen jalkapallomaajoukkueen, Huuhkajien, Suomi-Kosovo  ja Suomi-Kroatia –MM-karsintaotteluita. Ottelut pelattiin syksyllä 2016 Tampereella Ratinan stadionilla ja Turun Veritas Stadionilla.

Tavoitteet ja kohderyhmä

Kampanjan tavoitteena oli täyttää stadionit molempiin otteluihin. Samalla haluttiin viestiä tehokkaasti vuosina 2016-2017 pelattavista Huuhkajien MM-karsinnoista.

Kampanjan kohderyhmänä oli kaikki jalkapallosta ja urheilutapahtumista kiinnostuneet valtakunnallisesti. Tähän asti Huuhkajien kotiottelut oli aina pelattu Helsingin Olympiastadionilla, ja yhtenä haasteena olikin aktivoida pääkaupunkiseudun lojaalit katsojat sekä tavoittaa potentiaaliset, uudet katsojat Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen alueilla.

Ratkaisu

Kampanjan viestikärkenä oli ottelutapahtuman markkinointi. Mainoksista ohjattiin kuluttajia suoraan Ticketmasterin verkkokauppaan ostamaan lippuja.

Kampanjan valtakunnallinen diginäkyvyys keskitettiin Iltalehden verkkoon, jossa sekä desktopissa että mobiilissa mainosmuotona oli Urheilu-osioon kohdennettu paraatipaikka.

Valtakunnallisen näkyvyyden lisäksi diginäkyvyyttä kohdennettiin alueellisesti Pirkanmaan markkina-alueelle Aamulehden desktopiin ja mobiiliin, jossa mainosmuotona käytettiin myös paraatipaikkaa. Samoin Iltalehden digimainontaa kohdennettiin Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen alueille, etenkin lähempänä ottelutapahtumaa viestin tehostamiseksi.

Desktop- ja mobiilimainontaa tuettiin printissä ½ sivun ilmoituksilla Iltalehdessä ja Aamulehdessä. Aamulehden kautta tavoitettiin lisäksi kanta-asiakkaat tarjoamalla heille asiakasetu.

Kampanjassa hyödynnettiin viestille relevanttia mediaympäristöä, Urheilu-sivuja. Mainonta ajoitettiin usein ajankohtiin, jolloin sekä verkossa että printissä oli jalkapalloaiheista uutisointia.

Tallenna

Tulokset

Mainonta toimi erinomaisesti! Pääsylippujen kysyntä oli suurta jo useita viikkoja ennen otteluita ja molemmilla stadioneilla katsomot olivat täynnä ottelupäivänä, eli kampanjan tavoitteet saavutettiin.

”Olemme Palloliitossa erittäin tyytyväisiä kampanjaan ja sen tuloksiin. Jalkapallon parissa on viikoittain yli puoli miljoonaa suomalaista, joten Alma Median monikanavaisuus tarjoaa meille hyvät mahdollisuudet sekä valtakunnalliseen että paikalliseen mainontaan tarpeidemme ja kohderyhmiemme mukaisesti.
Odotamme jo innolla, että pääsemme toteuttamaan suunnitelmia kuluvan vuoden osalta, jolloin Huuhkajat pelaa yhteensä kolme MM-karsinnan kotiottelua Tampereella ja Turussa.

Aiomme hyödyntää entistä tehokkaammin Alma Median eri mainosratkaisuja, kuten sisältö- ja natiivimarkkinointia ja erilaisia videomainonnan muotoja.”

– Anu Paukkunen, Markkinointikoordinaattori, Suomen Palloliitto

Tallenna

Sinullekin menestystarina? Autamme mielellämme!

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksista: