Silmät avautuivat digimainonnan mahdollisuuksille: Laattamyymälä sai ihmiset liikkeelle

Vehoniemen Laattamyymälä sai tehokkaalla kampanjalla ihmiset tutustumaan myymälän valikoimaan. Uutena elementtinä mainontaan otettiin vahvasti mukaan verkkomainonta: ennen tapahtumaa muistuttava mainonta näyttävillä verkkomainonnan muodoilla ohjasi ihmiset myymälään ja siirsi Laattamyymälän mainontaa jatkossakin verkkoon.

”Halusimme saada nimeämme esille ja saada asiakkaita myymäläämme. Päätimme järjestää varaston syyssiivous-kampanjan ja järjestimme myymälämme eteen pihatorin, jossa sai viedä uloskantohinnoin tavaraa pois. Teimme verkkosivuille luettelon mitä meillä oli myynnissä ja ohjasimme asiakkaat mainonnan avulla tutustumaan siihen. Houkuttimena tarjosimme myös lettuja ja kahvia. Erityisesti verkkomainonnan avulla saimme todella hyvin porukkaa paikalle.”, kertoo Vehoniemen Laattamyymälän markkinoinnista vastaava Tiina Vuorio.

Avaussivun hallinnan voimakas viesti avasi silmäni verkkomainontaan ja sen tehoon. Tajusimme, että verkossa tapahtuva tapahtumamainonta tavoittaa parhaiten, siellä asiakkaamme ovat! Tärkeää on keskittyä viestiin ja lisätä selkeä kehoite. Viestin on oltava houkutteleva. Keväälle olemme jo kehittelemässä vastaavanlaista kampanjaa.
– Tiina Vuorio, Vehoniemen Laattamyymälä

Verkkokampanja houkutteli paikalle

Tavoite

Saada nimeä esille, jotta yritys tulisi tutuksi. Tavoitteensa saada kodin remontoijat tapahtumaan lauantaina.

Ratkaisu

Ennakkomainontaa tapahtuma viikolla Aamulehti.fissä, panoraamapaikalla. Päivää ennen tapahtumaa Aamulehdessä 2×180-kokoinen ilmoitus ja avaussivun hallinta Aamulehti.fissä.

Tulokset

Asiakaskyselyitä saatiin heti mainonnan alkamisen jälkeen.

Enemmän asiakkaita kuin koskaan on saatu paikalle.

Asiakkaat mainitsivat nähneensä mainoksen juuri Aamulehti.fissä.

Kampanja avasi silmät verkkomainonnan mahdollisuuksille

Vuorion mukaan erottuminen oli yksi kampanjan lähtökohdista: ”Ehkä markkinoinnin kanssa eletään nyt murrosaikaa. Viestien paljouteen meinaa hukkua. Halusimme päästä sen yläpuolelle ja erottua! Kampanjan laajuus oli paljon isompi kuin mitä olimme aiemmin markkinoinnissa tehneet: Verkko otettiin mukaan uutena elementtinä ja se avasi silmät verkkomainonnan mahdolllisuuksille. Mietin ensin, että oliko viestin pitkin viikkoa ripotteleminen kannattavaa, mutta se osoittautui tehokkaaksi keinoksi, koska sillä tavoin muistutimme asiakkaita ja jäimme mieleen.”

laattamyymala_1280x720_1

Monessa kanavassa näkyminen on tärkeää, mutta tapahtumapäivän avaussivun hallinta oli Vuorion mielestä selkeästi tehokas. ”Uskon, että sen perusteella suurin osa asiakkaista tuli tapahtumaamme.  Suunnitteluvaiheessa pohdin, että onko niin näyttävä mainosmuoto liian ärsyttävä, mutta mitään sellaista palautetta emme saaneet, vaan asiakkaat kertoivat tulleensa verkkomainoksen nähtyään tapahtumaamme. Mainos näkyi vain kaksi kertaa yhdelle kävijälle, joten se ei ollut mitenkään liikaa”, kertoo Vuorio kokemuksistaan.

Kampanjan suunnittelussa kokonaisuus ratkaisee

Kampanjan suunnittelussa kokonaisuus ja viesti ratkaisevat. ”Kun on paljon muitakin töitä, oli hienoa että saimme valmiiksi suunnitellun kokonaisuuden Aamulehdestä, joka oli juuri meidän kokoisellemme yritykselle sopivan kokoiseksi mietitty. Muiden mainostajien referenssit auttoivat hahmottamaan mitä voisimme tehdä ja mitä saavuttaa. Oli helppoa lähteä tekemään kampanja, kun kokonaisuus oli niin selkeäksi kokonaisuudeksi mietitty juuri meille ”, kiittää Vuorio.

Pidemmällä aikavälillä mainonta on vaikuttanut siten, että Vehoniemen Laattamyymälä on kampanjan ansiosta saanut nimeään esille ja mainonta on siirtynyt vahvemmin verkkoon. ”Onhan sillä merkitystä, että näymme paikallismediassa ja saamme nimemme esille. Kohderyhmänämme ovat kaikki aikuiset ja perheet, joilla on tarve tehdä jonkinlaista kunnostusta tai remonttia asuntoonsa. Saimme heidät hyvin kiinni ja paikalle. Se on varmasti vaikuttanut pidemmälläkin aikavavälillä, vaikka sitä on vaikeaa mitata”, kertoo Vuorio.

 

vehoniemensora_verkko

Tarvitseeko yrityksesi menestystarinoita?

Aamulehden mediamyynti on palveluksessasi!

”Yritän aina löytää mainostaja-asiakkaillemme mahdollisimman sopivan ratkaisun jokaisen tarpeeseen, niin tein myös Vehoniemen Laattamyymälän kanssa. On hienoa nähdä, että hyvin mietityt mediavalinnat toimivat ja asiakas onnistuu! Autan mielelläni kaikenlaisissa markkinointiratkaisuissa, suunnitellaan yhdessä uusi menestystarina!”

– Mikko Tiala, Aamulehden myyntipäällikkö

Ota yhteyttä!

Lue lisää asiakkaidemme menestystarinoita: