Vianorin kampanja: Käsinkosketeltavasti asia selväksi

Vianorin Autonhuoltajan käsikirja-kampanja voitti Aamulehden Mainonnansuunnittelukilpailu Sukseessa hopeaa oivaltavalla ja erottuvalla kampanjallaan. Lähes 300 000 ihmistä muisti nähneensä kampanjan. Kampanjan tavoitteet saavutettiin, sillä saatiin suuren yleisön tietoisuuteen, että Vianor on myös varteenotettava autohuoltofirma.

Vianorin monikanavainen kampanja tavoitti laajasti – huomioarvot olivat huippuluokkaa – ja kampanja herätti kiinnostuksen palveluntarjoajaan. Lukijat pitivät kampanjaa hauskana ja samalla informatiivisena: ”Hauska, ja tuli ilmi, että Vianor tekee muutakin kuin rengasasioita”, kommentoi eräs lukija.  ”Erittäin hyvin keksitty ja toteutettu mainos”, toteaa taas toinen lukija kommenteissaan. Printissä lukuarvo huippuluokkaa – mainos jaksettiin lukea tarkkaan vaikka tekstiä oli paljon.  Mobiilimainoksen toiminallisuus sai käyttäjät viihtymään mainoksen parissa.

koonti_vianor

Hauska mainos. Tarinat hyvä asia, annetaan lukijan ymmärtää viesti. Ei pureskella sitä valmiiksi.
– Lukija

Kampanja tavoitti yhteensä 283 000 kuluttajaa

  • Printti-ilmoitukset tavoittivat yhdessä noin 469 000 bruttokontaktia ja 232 000 nettokontaktia.
  • Aamulehti.fi ilmoitus näytettiin 220 000 eri selaimelle. Sen muistaa nähneensä 71 000 Aamulehti.fin eri kävijää.
    Mobiilipalvelu m.aamulehti.fissä tavoitettiin 56 000 eri selainta ja  14 000 ihmistä muisti nähneensä mainoksen. Digitaalisissa kanavissa saatiin lehti-ilmoituksen huomanneiden lisäksi arviolta 52 000 uutta kontaktia.
  • Estimaatti kokonaishuomioarvosta on 283 000 eri kuluttajaa eli kampanja tavoitti noin 57 % Tampereen markkina-alueen ihmisistä.
    Lukijamäärä: KMT Lukija 2014, Yhteistavoittavuus: KMT Kuluttaja 2014 Aamulehti.fi eri kävijät: Cxense, M.aamulehti.fi keri kävijät: Mads

Kampanja oli ajankohtainen ja antoi lisätietoa palveluista

Hauska ja informatiivinen

”Hauska, ja tuli ilmi että Vianor tekee muutakin kuin rengasasioita”
-Lukija

Tarinat vakuuttivat

”Hauska mainos. Tarinat hyvä asia, annetaan lukijan ymmärtää viesti. Ei pureskella sitä valmiiksi.”
-Lukija

Ajankohtainen

”Erikoinen mainos, herättää naisen mielenkiinnon komeine kynsineen.  Jollakin lailla hauska mainos, positiivinen. Auton huolto olis ajankohtainen.”
-Lukija

Vianorin kampanja oli osa Suksee-kilpailua

Vianorin kampanja voitti hopeaa Aamulehden seitsemättä kertaa järjestettävässä Suksee-mainonnansuunnittelukilpailussa.

Mainio
AD Kalle Tuominen
Strategi Timo Mäkeläinen
Tuotaonto-AD Eero Sundvall
Asiakkuusjohtaja Tuire Hanninen

suksee_hopeaa_merkki

Tutustu kaikkiin voittajakampanjoihin