Moro-baarin ”Kaupungin parhaat näkymät”-kampanja oli huomiota herättävä

Moro-baarin kampanja voitti mainonnansuunnittelu-kilpailu Sukseen kultaa rohkeudella pelkistää ja tarjoamalla uudenlaisen näkökulman tamperelaisille. Kampanja tavoitti puolet pirkanmaalaisista nopeasti ja puhutteli erityisesti meneväisiä ihmisiä.

Moro-baarin kampanjassa hyödynnettiin Aamulehden monikanavaisuutta ja mainokset eri välineissä tukivat toisiaan. Selkeässä kampanjassa hyödynnettiin printin  ja verkon suurimpia mainosmuotoja. Lukijat joutuivat laittamaan aivonystyränsä peliin ja mielenkiinto mainokseen heräsi.  Lukijat kehuivat mainosta selkeäksi ja hauskaksi, erityisesti tilankäyttö mainoksessa oli veikeää. Nuoremmat ikäluokat ja menevät ihmiset tunsivat paikat, tutkivat mainosta ja pitivät siitä paljon. He myös kokivat, että mainos oli heille itselleen tarkoiteitettu, suosittelivat ja aktivoituvat. Kampanjalla tehtiin tornihotellin baarin tunnetuksi myös kotikentällä.

koonti_moro

Printtikampanjan jälkeen yli 40 % alle 40-vuotiaista suosittelee Moro-baaria ystävilleen ja yli 20 % aikoo käydä Moro-baarissa. 60 % mobiilimainoksen nähneistä muistaa sen eli baarin kohderyhmä tavoitettiin mobiilikanavassa mainiosti.

Lähteet: Lukijamäärä: KMT Lukija 2014, Yhteistavoittavuus: KMT Kuluttaja 2014 Aamulehti.fi eri kävijät: Cxense, M.aamulehti.fi keri kävijät: Mads

Moro sky Barin mainos herätti runsaasti huomiota erilaisuudellaan ja sai ihmiset lukemaan, että mistäs tässä oikein on kysymys.
Se myös kasvatti Moro Sky Barin bränditunnettuutta. Nyt jengi tietää paremmin Moro Sky Barin nimen sen sijaan, että menisivät Tornin Sky Bariin.
Kauppa on myös käynyt erittäin hyvin ja omalta osaltaan tämäkin mainoskampanja on tukenut sitä.
– Hotellinjohtaja Mikko Kankaanpää

Moro-baari tunnetuksi

    • Printti-ilmoitukset tavoittivat yhdessä noin  335 000 bruttokontaktia ja 200 000 nettokontaktia.
    • Aamulehti.fi ilmoitus näytettiin  600 000 kertaa 179 000 eri selaimelle. Sen muistaa nähneensä 64 000 Aamulehti.fin eri kävijää.
      M.aamulehti.fissä tavoitettiin 79 000 eri selainta ja  46 000 ihmistä muisti nähneensä ilmoituksen.
      Digitaalisissa kanavissa saatiin printti-ilmoitukset huomanneiden lisäksi arviolta 47 000 uutta kontaktia.
    • Estimaatti kampanjan kokonaishuomioarvosta on 247 000 eri kuluttajaa eli kampanja tavoitti noin 50 % Tampereen markkina-alueen kuluttajista.

Kuluttajien aivonystyrät liikkeelle

Rohkea

”Mainos oli erilainen ja rohkea. Ärsyttävää oli yrittää nopeasti tajuta, mistä oli kysymys. Toisaalta se varmaan aiheutti tarkemman katsomisen.”
-Lukija

Mielenkiinto heräsi

”On niin iso että sen on pakko näkyä, herättää mielenkiinnon hakea lisää tietoa.”
-Lukija

Kiinnostava

”Ensi vaikutelma on kiinnostusta herättävä, vaikka tyhjän tilan juttuja ollut ennenkin.”
-Lukija

Moro-baari oli osa Suksee-kilpailua

Moro-baarin  kampanja voitti kultaa Aamulehden seitsemättä kertaa järjestettävässä Suksee-mainonnansuunnittelukilpailussa.

Mainostaja: Moro-baari

Mainoksen suunnittelu ja toteutus: Zeeland Family
AD Rainer Geselle
Copywriter Netta Stenius
Account Director Sami Haukioja

suksee_kultaa_merkki

Tutustu kaikkiin voittajakampanjoihin