Busterin näyttävä mainonta lisäsi brändin kiinnostavuutta

Buster voitti Aamulehden Suksee-ideakilpailussa pronssia upealla, rohkean vähäeleisellä kampanjalla. Luontokuva pysäytti ja herätti sympatiat – ja ennen kaikkea lisäsi brändin kiinnostavuutta.

Busterin erilainen ja visuaalisesti kaunis kampanja herätti myös niiden mielenkiinnon, jotka eivät ole kiinnostuneita veneilystä.  Kiinnostava valokuvatoteutus toimi erittäin hyvin myös digitaalisissa kanavissa ja painui käyttäjien mieliin. Kampanjan tutkimuksessa vahvistui myös, että Busterin brändi on kunnossa, sillä suosittelu oli aivan huippuluokkaa.   Busterin mobiilisivusto jatkoi kampanjaa saumattomasti ja ohjasi käyttäjät  brändimaailmaan ja valitsemaan sopivaa venettä.

koonti_buster

Koko aukeaman mainos on aina huomiota herättävä. Kaunis maisema, kaunis kuva, kiva tunnelma. Kesti hetken tajuta mikä järvestä pilkottaa.
– Lukija

Yli puolet pirkanmaalaisista muisti hirven ja Buster-veneen

  • Printti-ilmoitukset tavoittivat yhdessä noin 330 000 bruttokontaktia ja 195 000 nettokontaktia
  • Verkkopalvelussa Aamulehti.fissa ilmoitus näytettiin 231 000 eri selaimelle. Sen muistaa nähneensä 99 000 Aamulehti.fin eri kävijää.
    Mobiilikananvassa M.aamulehti.fissä tavoitettiin 81 000 eri selainta, joista 27 000 ihmistä muisti nähneensä ilmoituksen.
  • Digitaalisissa kanavissa saatiin  lehti-ilmoituksen huomanneiden lisäksi arviolta 73 000 uutta kontaktia.
  • Estimaatti kampanjan kokonaishuomioarvosta on 267 000 ihmistä  eli kampanja tavoitti noin 52 % Tampereen markkina-alueen kuluttajista.
    Lukijamäärä: KMT Lukija 2014, Yhteistavoittavuus: KMT Kuluttaja 2014 Aamulehti.fi eri kävijät: Cxense, M.aamulehti.fi keri kävijät: Mads

 

Kampanja hurmasi kuluttajat

Upea!

” Upea! Aivan ihana! Herkkä, kauniit värit, rauhoittava. Harmi vaan etten tarvitse ko. tuotetta, mutta mainos on paras piiitkään aikaan…”

Huumorintajuinen

”Huumorintajuinen mainos, kun tajusi mitä mainostetaan niin nauratti hyvä idea.”

Huomiota herättävä

”Koko aukeaman mainos on aina huomiota herättävä. Kaunis maisema, kaunis kuva, kiva tunnelma. Kesti hetken tajuta mikä järvestä pilkottaa.”

Busterin kampanja oli osana Suksee-kilpailua

Busterin kampanja voitti pronssia Aamulehden seitsemättä kertaa järjestettävässä Suksee-mainonnansuunnittelukilpailussa.

Kampanjatiimi

Mainostaja Buster
Mainoksen suunnittelu ja toteutus: Zeeland Family
Copywriter Jusa Valtonen
AD Erno Bärlund
Asiakkuusjohtaja Anni Jaakkola

 

suksee_pronssia_merkki

Tutustu kaikkiin voittajakampanjoihin