Mobiili kasvaa huimasti

Mobiilipalvelujen ja -mainonnan yleistyminen on suurin muutos markkinoinnin ja mainonnan  maailmassa tietokoneiden keksimisen ja internetin tulemisen jälkeen. Se muuttaa kaikkien yritysten liiketoimintaa, asiakaspalvelun ja markkinointia lopullisesti. Lisäksi kilpailusta on monella alalla tullut globaalia mobiilikehityksen seurauksena.

Mobiili on 2010-luvun kuumimpia sanoja businessmaailmassa.  Kun puhutaan mobiilipalveluistatai -liiketoiminnasta tarkoitetaan tablettilaitteilla, älypuhelimilla tai  -kelloilla käytettäviä palveluita ja toimintoja. Mobiilipalveluiden yleistyminen onkin kuluttajille kaikkein näkyvin digitalisoitumisen tuomista muutoksista. Käynnissä on vallankumous, joka vaikuttaa kaikkiin suomalaisiin. Muutos kiihtyi lumivyöryksi varsinaisesti 2008, kun Apple toi markkinoille iPhonen ja ensimmäiset applikaatiot julkaistiin. Ja nyt noin 70 % suomalaisista on käytössään älypuhelin tai muu mobiililaite.

Älypuhelinten käyttö on jatkuvassa kasvussa. Noin 70 % suomalaisista on käytössään älypuhelin tai muu mobiililaite.

Viisi faktaa mobiilin kasvusta

  1. Mobiilin parissa vietetty aika kasvaa.
  2. Mobiilin sisällön kulutus kasvaa.
  3. Mobiilin rooli sosiaalisessa viestimisessä kasvaa, kanavat valitaan tilanteen mukaan
  4. Mobiilikauppa lisääntyy sekä verkkokaupassa että kivijalkamyymälöissä
  5. Kuluttajien odotukset mobiilista sisällöstä ja palvelusta kasvavat.
Lähde: Fetch, Global Mobile Agent, 2015

Toteuta oma mobiilikampanjasi

Ole mukana kasvussa! Aamulehti tarjoaa moderneja mahdollisuuksia mainostajalle mobiiliin markkinointiin. Autamme suunnittelemaan toimivan mobiilikampanjan, ota yhteyttä asiantuntevaan mediamyyntiimme!

MOBIILI_nopein_InfoGrafiikat_600x600   mobiili_raapaisu

Tutustu m.aamulehti.fin mainosmuotoihin

Ota yhteyttä!