Varala ohjaa asiakasvirtoja kohdistetulla ja ajankohtaisella mainonnalla

Kun mainonnan tavoitteena on asiakasvirtojen hallinta, sanomalehden kausittain ilmestyvät teemalehdet auttavat viestin kohdistamisessa ja myynnin kasvattamisessa markkinoinnin rytmittämisellä. Miten Varala varmistaa asiakasvirtojen jatkuvan kasvun?

Vuodesta 1909 lähtien Varala on toiminut keskellä Tamperetta Pyynikinharjun kupeessa, Pyhäjärven rannassa.  Opisto perustettiin alun perin edistämään naisten liikuntakasvatusta, mutta nyt sata vuotta myöhemmin toiminta koostuu neljästä toiminta-alueesta. Toiminnan pääalueita ovat liikunta-alan koulutus, urheilu- ja valmennustoiminta, vapaa-ajan kurssi- ja leiritarjonta sekä ryhmien kokous- ja liikuntapäivät.

– Markkinointimme on oikeastaan asiakasvirtojen hallintaa, kertoo Varalassa liikuntapalveluista vastaava Marko Arvonen.

Varala_web-130702-123052

– Markkinointimme tavoite on auttaa myyntiä pitämään talo täynnä koko ajan. Tämä ohjaa myös markkinointimme rytmiä, kertoo Arvonen. Täyttääksemme opiskelijapaikat ajoitamme markkinointitoimenpiteitä yhteishaun aikataulujen mukaan, aikaisin jo keväällä myydään myös lasten sporttileirit, loppukeväästä perheet suunnittelevat kesäloman aktiviteettinsa ja niin edelleen. Kohdistamme omat toimenpiteemme asiakkaidemme suunnitteluaikataulun mukaan.

Markkinointikanavina Varalassa on kokeiltu erilaisia ratkaisuja, mutta nykyään mainonnan kivijalan muodostavat alueidensa pääsanomalehdet, sosiaalinen media, messut ja tapahtumat sekä oma uutiskirje. Luonnollisesti myös hakukonelöydettävyydestä huolehditaan.

varala_mainokset

– Tutkimme jatkuvasti, mistä asiakkaamme ovat saaneet tiedon palveluistamme tai mistä he tietoa haluaisivat saada. Asiakkaistamme noin 70 % tulee Pirkanmaalta, joten Aamulehti palvelee meitä hyvin. Meille toimivat parhaiten lehden teemat, esimerkiksi teemalehdet Harrasta & luo, Opinnot & Ura ja Hyvä olo, joiden ilmestymisajankohdat osuvat hyvin meidän tarpeisiimme.  Hyvät tilat ja tilaisuudet –kokooma toimii kokous- ja juhlapalvelujen markkinoinnissa erinomaisesti ja ajankohtaisista tapahtumista kerromme lehden Vapaa-aikaosastossa.

Varala_web-130702-131019

Tulevaisuudessa urheiluopistojen talous on yhä enemmän maksullisten palvelujen myynnin varassa, kun valtion osuudet pienenenevät. Siksi tunnettuuden ja brändin merkitys korostuu. – Tulevaisuudessa tulemme jalkautumaan yhä enemmän tapahtumiin ja jatkamme suosittujen urheilutähtien kanssa yhdessä järjestettyihin  nuorisoleireihin, joista esimerkkinä Perparim Hetemaj – jalkapalloleiri kesällä.

– Meidät tunnetaan laajan ja laadukkaan palvelutarjonnan, loistavan sijainnin ja upeiden maisemien lisäksi myös oman keittiön herkullisesta ruoasta. Näistä pidämme kiinni, vakuuttaa Marko Arvonen.

Tutustu teemalehtiin ja kohdenna oma markkinointiviestisi!

teemaPaakuva

Teemalehtien hinnat ja tiedot 

Meille toimivat parhaiten lehden teemat, esimerkiksi teemalehdet Harrasta & luo, Opinnot & Ura ja Hyvä olo, joiden ilmestymisajankohdat osuvat hyvin meidän tarpeisiimme.  Hyvät tilat ja tilaisuudet –kokooma toimii kokous- ja juhlapalvelujen markkinoinnissa erinomaisesti ja ajankohtaisista tapahtumista kerromme lehden Vapaa-aikaosastossa. - Marko Arvonen, Varala